اجرای پویش ملی سلامت برای ۶۰۰ هزار نفر در استان مرکزی

۰۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۲ کد : ۳۹۶۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امیدواریم با روند خوبی که در حال حاضر در استان مرکزی در پیش گرفته شده است، بتوانیم ۶۰۰ هزار نفر جامعه هدف را در پویش ملی سلامت «غربالگری دیابت و فشارخون بالا» مورد سنجش قرار دهیم.
اجرای پویش ملی سلامت برای ۶۰۰ هزار نفر در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر زیلابی افزود: در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور، پویش ملی آموزش و غربالگری دیابت و فشارخون از ۲۰ آبان آغاز و تا ۱۵ دی ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: تلاش بر این است تا از طریق مراکز بهداشتی و درمانی، بخش خصوصی و تمام دستگاه های زیربط، پویش را جلو ببریم.
معاون بهداشتی تصریح کرد: هدف این است تا در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ۱۰۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر ۷۳ درصد از افراد بررسی شوند که امیدواریم بتوانیم این شاخص را به ۱۰۰ درصد برسانیم.
وی ضمن اشاره به اینکه بعد از بررسی در صورت نیاز افراد به سطوح بالاتر ارجاع داده خواهند شد، گفت: انتظار داریم تا تمامی دستگاه های اجرایی مانند گذشته یاری رسان دانشگاه باشند تا بتوانیم آمار دقیقی از وضعیت سلامت همشهریان در دو بیماری دیابت و فشارخون به دست آوریم.
دکتر زیلابی گفت: تا به امروز بیش از ۴۰ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته اند و روزانه حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر در این پویش مورد بررسی قرار می گیرند و امیدواریم بتوانیم تا آخرین روز این پویش جمعیت هدف، ۶۰۰ هزار نفری استان را مورد سنجش قرار دهیم.


نظر شما :