گسترش فضای سبز، در پیشگیری از بسیاری بیماری ها تاثیرگذار است +فیلم

۱۰ آذر ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۵ کد : ۳۹۷۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۱
چهارمین پویش بذرکاری با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و در محل کوهپایه جاده سلامت مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) اجرا شد.
گسترش فضای سبز، در پیشگیری از بسیاری بیماری ها تاثیرگذار است +فیلم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی در این پویش، ضمن اشاره به اینکه فضای سبز تاثیر بسیار زیادی بر سلامت مردم دارد، گفت: در راستای دستور سال گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیون نهال یا بذر؛ با همکاری منابع طبیعی، جهادکشاورزی و حضور فعال سایر دست اندرکاران، اقدام به کاشت بذرهای بادامچه در زمین های مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) شد.
وی ادامه داد: پیشگیری بسیار مهمتر از درمان است و یکی از زمینه هایی که می تواند در پیشگیری از بسیاری بیماری منجمله بیماری های تنفسی و اعصاب و روان اثرگذار باشد، آب و هوای سالم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه استانی صنعتی هستیم، همیشه معضل هوای ناسالم در استان بوده است، لذا یکی از پارامترهایی که می تواند در حل این مشکل کمک کننده باشد، گسترش فضای سبز است.
وی گفت: با توجه به اینکه هدف دانشگاه، گسترش فضای سبز است؛ در حال تاسیس جاده سلامتی برای پیاده روی کارکنان و همشهریان هستیم تا بتوانیم با کاهش میزان آلودگی هوا در کاهش بیماری های مرتبط و در نتیجه روحیه و شادابی افراد، اثرگذار باشیم.


لینک دانلود فایل

( ۱ )

نظر شما :