اردوهای جهادی توانبخشی در سطح استان مرکزی کلید خورد

۲۵ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۴ کد : ۴۰۲۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۵
رییس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اردوهای جهادی توانبخشی به همت این دانشکده در مناطق کم‌برخوردار و برای خدمت‌رسانی به شهروندان شروع به کار کرد.
اردوهای جهادی توانبخشی در سطح استان مرکزی کلید خورد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسین سلطانی نژاد به نقش اردوهای جهادی در تشخیص زودهنگام تاکید کرد و افزود: در اردوی جهادی که امروز در هندودر شروع شد مداخلات گسترده در حیطه‌های توانبخشی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی، انجام شده است.
وی بیان کرد: این تیم متشکل از اعضای هیات علمی، دانشجویان و پرسنل توانبخشی است و گروه هدف از گروه‌های سنی مختلف خردسال تا سالمندان هستند. 
این دکترای تخصصی کاردرمانی گفت: در زمینه فیزیوتراپی مداخلاتی مانند تسکین درد، تقویت عضلات و حرکات اصلاحی انجام می‌شود؛ همچنین برای کاردرمانی ذهنی - جسمی برای کودکان اتیسم در سه سطح یک، دو و سه فرآیند تشخیصی و درمان انجام شد و یکسری مراجعان دیستروفی عضلانی و کودکان فلج مغزی نیز جهت دریافت خدمات مراجعه کردند.
وی اظهار داشت: برای بزرگسالان که مشکلات نورولوژیک از جمله  پارکینسون، سکته مغزی و ام اس دارند، تجهیزات و امکانات خدمات‌رسانی وجود دارد.
دکتر سلطانی نژاد در پایان گفت: در زمینه گفتار درمانی نیز کودکان غربالگری شده و مواردی که نیاز به مداخلات سطح بالا دارند به کلینیک‌های زیرمجموعه توانبخشی ارجاع داده شدند و برای مشکلات شنوایی نیز تست اودیومتری انجام شد.
 


نظر شما :