توصیه های معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص جلوگیری از ابتلا به شپش در مدارس

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۵ کد : ۴۰۳۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شپش به راحتی از فردی به فرد دیگری انتقال می یابد و در مکان های شلوغ و پر تجمع مانند مدارس، مهدهای کودک و ... امکان انتقال بالاتر است.
توصیه های معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص جلوگیری از ابتلا به شپش در مدارس

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اردلان زیلابی با توجه به شیوع ابتلا به شپش در مدارس، اظهار داشت: با توجه به تجمعات مختلف دانش آموزی در مدارس، امکان انتقال شپش از فرد آلوده به دانش آموزان دیگر وجود دارد؛ لذا توجه به علائم و رعایت بهداشت امری ضروری است.
وی ضمن اشاره به علائم ابتلا به شپش، گفت: خارش سر، وجود زخم هایی در ناحیه سر و مشاهده تخم های شپش به نام رشک که شبیه به شوره سر است، اما دارای چسبندگی بسیار است و به راحتی از سر و مو جدا نمی شود از جمله علائم ابتلا به شپش است که لازم است در صورت مشاهده این علائم سریعا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرد.
دکتر زیلابی تصریح کرد: افزایش سطح آگاهی جامعه، رعایت اصول بهداشت فردی و محیطی توسط افراد و خانواده‌ها از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این آلودگی است؛ استحمام سر، بدن، استفاده از شامپوها مخصوص ضد شپش، شانه زدن مستمر و عدم استفاده از لوازم شخصی دیگران از بهترین راه‌های کنترل پدیکلوزیس است.


نظر شما :