انواع تسهیلات پرداختی به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۵ کد : ۴۰۴۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۳۸
دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای تسهیل در امر تحصیل دانشجویان، با همکاری صندوق رفاه دانشجویان، اقدام به اعطای تسهیلات به دانشجویان می‌نماید.
انواع تسهیلات پرداختی به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه می‌توانند پس از ثبت‌نام در دانشگاه، از تسهیلاتی که صندوق رفاه دانشجویی در اختیار آنها می‌‌گذارد استفاده کنند، عنوان کرد: صندوق رفاه دانشجویان با ارائه تسهیلات به دانشجویان تلاش می‌کند تا دانشجویان بتوانند با خیالی آسوده‌تر به تحصیل در دانشگاه بپردازند. 
وی به وام‌های پرداختی از سوی اداره رفاه دانشجویی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: پرداخت "وام ضروری" بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، "وام ودیعه مسکن عادی و تکمیلی" بالغ بر ۸ میلیارد ریال، "وام ازدواج" بالغ بر ۷ میلیارد ریال و "وام شهریه" به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله وام‌های پرداختی در سال ۱۴۰۲ به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است. 
وی بیان کرد: ارائه وام تسهیلات فرزند، وام ازدواج، وام سفر اربعین، افزایش وام ودیعه مسکن و همچنین وام شهریه جهت دانشجویان شهریه‌پرداز؛ از جمله خدماتی است که جدیداً به این حوزه اضافه شده است. 
وی به تشریح اقدامات این حوزه پرداخت و گفت: ثبت نام دانشجویان ورودی جدید، فرآیند فارغ التحصیلی، جابجایی، اتمام میهمانی و ثبت انتقالی، معرفی دانشجویان به بیمه حوادث طرف قرارداد دانشگاه، ارائه انواع وام و تسهیلات دانشجویی، انجام امور مربوط به کار دانشجویی، پاسخ به استعلام خروج از کشور دانشجویان، اخذ فرم تسویه عدم بدهی و مجوز مشروط از صندوق رفاه به دانشجویان از جمله اقداماتی است که اداره رفاه دانشجویی صورت می‌گیرد. 
دکتر بیات با اشاره به انواع وام‌های پرداختی از سوی صندوق رفاه دانشجویی تصریح کرد: "وام تحصیلی" به کلیه دانشجویان روزانه در هر ترم تحصیلی به جز مقطع دستیاری اعطا می‌شود و "وام ضروری" به کلیه دانشجویان روزانه، بدین ترتیب که دانشجویان کارشناسی دو بار در طول تحصیل، دانشجویان کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد یکبار در طول تحصیل،دانشجویان دکترا سه بار در طول تحصیل و دانشجویان دستیاری دو بار در طول تحصیل می‌توانند استفاده کنند، از جمله وام‌های پرداختی از سوی اداره رفاه دانشجویی است. 
وی ادامه داد: "وام سفرعتبات" به دانشجویان روزانه یکبار در طول تحصیل، "وام شهریه" به دانشجویانی که روزانه نبوده و سهمیه آزاد هستند جهت هر ترم تحصیلی، "وام ودیعه مسکن متاهلین" به دانشجویان متاهلی که در شهر محل تحصیل، مسکن اجاره می‌نمایند به صورت یکبار در طول تحصیل، "وام ازدواج"، جهت دانشجویان روزانه‌ای که در طول تحصیل ازدواج می‌کنند و "وام تولد فرزند"، جهت دانشجویان روزانه‌ای که در طول تحصیل دارای فرزند می‌شوند؛ اعطا می‌شود. 
معاون فرهنگی و دانشجویی در خصوص سایر وام‌های پرداختی ادامه داد: "وام دستیاری"، توسط بانک مهر ایران به دانشجویان دستیاری پرداخت می‌شود؛ همچنین "وام بیمه تامین اجتماعی دستیاران" و "وام بیمه تکمیلی درمانی"، جهت دانشجویان دستیاری که می‌خواهند از خدمات بیمه تامین اجتماعی اعم از درمانی و سنوات بازنشستگی استفاده کنند، ارائه می‌شود.  
دکتر بیات درخصوص شرایط پرداخت وام‌های دانشجویی ابراز داشت: دانشجویان با ارائه سند تعهد محضری به اداره رفاه و افتتاح حساب جاری بانک تجارت به اسم دانشجو، در بازه زمانی مشخص شده در پرتال صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام نموده و جهت دریافت وام اقدام می‌کنند، لازم به ذکر است؛ وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهلی که اسناد ازدواج و مبایعه نامه را تحویل اداره رفاه داده باشند، اعطا خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :