توصیه‌های بهداشتی برای طبخ و توزیع نذورات در ایام محرم

۲۰ تیر ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۲ کد : ۴۴۶۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۵
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی، گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا را افزایش دهد و ضروریست ضمن افزایش امنیت مواد غذایی از بروز مسمومیت‌های غذایی در عزاداران حسینی جلوگیری کرد.
توصیه‌های بهداشتی برای طبخ و توزیع نذورات در ایام محرم

دکتر مرتضی واعظ، اظهار داشت: رعایت بهداشت در تهیه اغذیه نذری ضروریست و هرگونه پخت و پز باید در مکان‌هایی با شرایط بهداشتی انجام شود و تمامی افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر باشند.
وی با بیان این که مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد، یادآور شد: توصیه می شود از مواد غذایی بسته بندی شده ای که مورد تایید وزارت بهداشت است، استفاده شود.
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی، ادامه داد: ضروری است احشام مورد استفاده برای قربانی از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه شود؛ برای تهیه و پخت غذا باید از نمک‌های بسته بندی ید دار تصفیه شده دارای مجوز ساخت از سازمان غذا ودارو و از روغن های دارای مجوز با میزان ترانس پایین استفاده شود.
واعظ درباره ظروف مورد استفاده در نذری‌ها توضیح داد: در طبخ غذاها باید از ظروف مناسب در آشپزی استفاده شود و پس از هر بار طبخ مواد غذایی به نحو مطلوب ظروف و تجهیزات شست‌وشو شود و ضروریست در هنگام توزیع غذا، از راه رفتن افراد توزیع کننده غذا بر روی سفره‌ها خودداری شود.

کلید واژه ها: معاونت بهداشتی پخت نذری غذای نذری رعایت بهداشت طبخ مواد غذایی


( ۱ )

نظر شما :