اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی راهی موثر در جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری ها

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۲ کد : ۷۵۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۶۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به اینکه در استان مرکزی و کشور موردی از کرونا ویروس مشاهده نشده است، بحث پیشگیری در مورد این بیماری مهم است که مقرر گردید آموزش های لازم و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، در پادگان های نظامی و انتظامی، در محلات مختلف شهرستان ها، شهرداری ها، دهیاری ها و... انجام گردد.
اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی راهی موثر در جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری ها

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه  شورای سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی در مورد بررسی راهکارهای پیشگیری از کرونا ویروس، افزود: از طرفی مقرر گردید که دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بازدیدهایی را از محل های تجمع افراد و بخش های مختلف داشته باشد و موضوعات را رصد نماید.

وی اظهار داشت: امیدواریم با تصمیماتی که اتخاذ شده است شاهد آن باشیم که مورد خاصی از این بیماری را در استان نداشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: باید مردم را در زمینه پیشگیری از این ویروس حساس کرد و این کار برای تمام اقشار باید صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همه مردم می دانند که در بعضی از شرایط نباید دست داد و نباید روبوسی کرد، ولی موضوع را جدی نمی گیرند، پس در این شرایط  ما باید تمام انرژی خود را  بر روی این موضوع متمرکز نماییم که مردم مسائل را جدی تر بگیرند.

اکرمی در پایان گفت: میراث فرهنگی به هتل های مربوطه اعلام نماید که در صورت پذیرش هر فرد خارجی، با دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هماهنگی لازم را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: دست دادن و دیده بوسی کردن در بین مردم نهادینه شده است و چیزی نمی باشد که بتوانیم آن را از بین ببریم، ولی باید به مردم اطلاع رسانی نماییم.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: دست به دست کردن گوشی موبایل می تواند منبع بزرگ انتشار ویروس باشد.

وی اظهار داشت: تجربه خوب استان مرکزی در بحث کنترل بیماری آنفلوآنزا نشان می دهد که با این تدبیری که در بین تمامی مسئولین استان وجود دارد، می توانیم این موضوع را نیز به نحو احسن پشت سر بگذاریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: همه این دغدغه را داریم که در بین مردم رعب و وحشت ایجاد نگردد.

وی عنوان داشت: هزینه کرد در خرید اقدامات و تجهیزات حفاظتی هزینه نمی باشد، بلکه نوعی سرمایه گذاری است.

دکتر جمالیان از مسئولین ادارات درخواست کرد که در زمان شیوع بیماری ها مساعدت لازم در مورد استعلاجی هایی که متخصصین برای بیماران می نویسند را انجام دهند.

وی ادامه داد: حضور فرد بیمار در محل کار موجب افزایش شیوع بیماری می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه را بخوبی انجام دهیم، مطمئناً وضعیت مناسبی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی افزود: آنفلوآنزا که به جرات می توان گفت کمتر از کرونا ویروس عوارض و مرگ و میر نداشت را به خوبی پشت سر گذاشته ایم که جا دارد از همکاران معاونت بهداشتی و از سایر ارگانها که واقعاً همکاری خوبی را داشته اند، تشکر و قدردانی نماییم.

دکتر جمالیان در پایان بیان کرد: تجربه خوبی که در آنفلوآنزا وجود دارد نشان می دهد که اگر اقدامات پیشگیرانه را به خوبی انجام دهیم بدون هیچ نگرانی می توانیم بحث کرونا ویروس را پشت سر بگذاریم.

کلید واژه ها: کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بهروز اکرمی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان ویروس کرونا


( ۳ )

نظر شما :