استان مرکزی از لحاظ امکانات درمانی و تشخیصی وضعیت قابل قبولی دارد/ همکار پزشکی که به کرونا مبتلا شده رو به بهبود است

۰۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۰ کد : ۷۷۷۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۶۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وحشتی که در میان مردم ایجاد شده و احساس می‌کنند کرونا یک ویروس خیلی خطرناک هست جایگاه علمی ندارد.
استان مرکزی از لحاظ امکانات درمانی و تشخیصی وضعیت قابل قبولی دارد/ همکار پزشکی که به کرونا مبتلا شده رو به بهبود است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: ویروس کرونا از لحاظ میزان عارضه و مرگ و میر دو تا چهار درصد است در صورتی که آنفولانزایی که در چند ماه اخیر پشت سر گذراندیم ۱۰ درصد مرگ و میر داشت.

وی اظهار داشت: همکار پزشک ما که به کرونا مبتلا شده بود وضعیتش رو به بهبود است و مشکل خاصی ندارد، ضمن اینکه ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: کرونا ویروس سرعت انتشار بسیار بالایی دارد و تمام تأکیداتی که ما می کنیم برای این است که بتوانیم این سرعت انتشار را رعایت بهداشت کنترل کنیم.

وی در خصوص کمبود ماسک و ژل ضدعفونی کننده در سطح داروخانه ها نیز خاطرنشان کرد: وقتی بحث  تناسب عرضه و تقاضا در بازار به هم می خورد همیشه این اتفاقات می‌افتد، نه تنها در بحث ماسک و ژل ضدعفونی کننده حتی در مورد میوه ها مثل لیمو شیرین و لیمو ترش هم این مساله وجود دارد.

دکتر جمالیان گفت: استان مرکزی از لحاظ امکانات درمانی و تشخیصی وضعیت قابل قبولی را دارد.

وی از مردم خواست تا با رعایت بهداشت فردی بخصوص بهداشت دست، شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک در برخورد با افراد علامت‌دار مشکوک، رعایت فاصله یک متر با افراد مشکوک و ممنوعیت دست دادن و دیده بوسی با این افراد، در زمینه پیشگیری و شیوع کرونا ویروس حوزه سلامت را یاری رسانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: مردم عادی نیاز‌ی به استفاده از ماسک ندارند، اما با توجه به نگرانی هایی که در بین شهروندان وجود دارد؛ وزارت بهداشت تمهیداتی را اندیشیده است تا مردم دسترسی راحت تری به ماسک داشته باشند.

کلیدواژه‌ها: ویروس کرونا


( ۲ )

نظر شما :