دکتر علی اکبر کریمی:

بسیج تمام امکانات و ظرفیت ها راه حل برون رفت از بحران کرونا/حوزه پیشگیری بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد

۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۸:۱۵ کد : ۸۱۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۱۲
بسیج تمام امکانات و ظرفیت ها راه حل برون رفت از بحران کرونا/حوزه پیشگیری بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج تمام امکانات و ظرفیت ها، راه حل برون رفت از بحران کرونا است.

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی در جلسه ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی اراک، ضمن تشکر از ایثار و فداکاری کادر درمان، افزود: با توجه به شرایط کنونی و امکانات محدود دولت، بیشترین بار زحمت به دوش دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان است.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر و کاهش آمار مبتلایان، حوزه پیشگیری بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا، مناسب ولی ناکافی است و برای مقابله با این ویروس باید همه امکانات بسیج شوند.

وی عنوان داشت: راهنمایی و هدایت مردم و خیرین حوزه سلامت در زمینه مقابله با کرونا باید مدنظر باشد.

دکتر کریمی در پایان گفت: بنده از هیچ کمکی برای گذر از این روزها دریغ نخواهم کرد؛ در همین راستا کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز استان به خصوص در بیمارستان ها را پیگیری کرده و از مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول های مساعدی نیز دریافت کرده ام.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این جلسه از اجرای طرح غربالگری بیماران پرخطر خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با اجرایی طرح غربالگری فعال، نیاز به بستری شدن و فشار به کادر درمان، کاهش پیدا کند.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: در این طرح به دنبال بیماران پرخطر از قبیل افراد دارای فشار خون بالا و بیماران قلبی و ریوی رفته و با استفاده از مدارک و پرونده های موجود در مراکز سلامت، شناسایی خواهند شد.

وی اظهار داشت: با این افراد تماس گرفته می شود و پس از پرسش، علایم آنها گرفته شده و مشاوره پزشکی ارائه و در صورت نیاز مراحل بعدی درمان ارائه خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه تاکنون 120 هزار بیمار در استان غربالگری شده‌اند، بیان کرد: با اجرای این طرح بسیاری از افراد را قبل از احتیاج به بستری شدن، می توان  درمان کرد.

وی در ادامه به آمادگی استان و دانشگاه علوم پزشکی برای موج سوم شیوع این بیماری اشاره کرد و عنوان داشت: با همدلی مردم و البته رعایت نکات بهداشتی می توان میزان مبتلایان را در هفته جاری، ثابت نگه داشت.

دکتر جمالیان، به تعطیلی بازار سرپوشیده و مراکز بزرگ تجاری اراک از 25 اسفندماه اشاره کرد و ضمن عذرخواهی از کسبه گفت: با توجه به شرایط فعلی و بنا به تصمیم قرارگاه پدافند زیستی، حفظ سلامتی مردم، اولویت بیشتری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از به کارگیری ظرفیت بالای بخش خصوصی برای پر کردن خلاهای موجود و برخورد قانونی توسط دستگاه قضایی با اصنافی که همچنان بهداشت را رعایت نمی کنند، خبر داد.

گفتنی است بعد از این جلسه دکتر علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر سید محمد جمالیان رییسدانشگاه علوم پزشکی اراک و محمدکریم شفیعی شهردار کلانشهر اراک از مرکز مدیریت بحران شهرداری اراک در راستای گندزدایی و ضدعفونی اماکن و محیط های شهری بازدید کردند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی دکتر علی اکبر کریمی دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک درمان کرونا ویروس کووید 19


نظر شما :