مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک:

حضور جهادگرانه‌ی کادر درمانی و نیروهای داوطلب، فضای خیلی خوبی را در بیمارستان ها رقم زده است/ روحانیت در شرایط بحرانی در کنار مردم بوده و هست

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۱ کد : ۸۱۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۵۸
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برخی از کادر درمانی فعال در بیمارستان ها نیروهای داوطلبی هستند که با نگاهی معنوی و تکلیفی وارد این میدان شده اند و قرارگیری نیروهای داوطلب در کنار کادر درمانی در بهبود فضای موجود تاثیر داشته است.
حضور جهادگرانه‌ی کادر درمانی و نیروهای داوطلب، فضای خیلی خوبی را در بیمارستان ها رقم زده است/ روحانیت در شرایط بحرانی در کنار مردم بوده و هست

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام حسنوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص وضعیت روحی و معنوی حاکم بر بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی، ضمن تقدیر از فعالیت های کادر درمانی و پزشکی در شرایط کنونی، گفت: برخی از کادر درمانی فعال در بیمارستان ها نیروهای داوطلبی هستند که با نگاهی معنوی و تکلیفی وارد این میدان شده اند.
حسنوند با تاکید براینکه عده ای با حضور جهادگرانه خود در صحنه، فضای خیلی خوبی را رقم زده اند، افزود: بعد از سخنان مقام معظم رهبری و تقدیر ایشان از کادر درمانی و همچنین شهید شمردن افرادی که جان خود را در این مسیر از دست می دهند این حضور جهادگرانه چشم گیرتر شده و قرارگیری نیروهای داوطلب در کنار کادر درمانی در بهبود فضای موجود تاثیر داشته است.
وی با تاکید بر اینکه مجموعا فضای خوبی در بیمارستان ها حاکم هست، عنوان کرد: ممکن بود در روزهای اول بعضی از افراد یک مقداری حساس شده باشند اما در حال حاضر فضای خیلی خوبی داریم و در ۸ بیمارستانی که در استان سرکشی کردم همه چیز نشان از این فضای خوب دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به قدردانی اغلب بیماران از کادر درمانی، اظهار کرد: شاید مردم فکر کنند که همه بیماران حاضر در بیمارستان بد حال هستند اما به عکس همه بیماران این قدر ها هم بد حال نیستند و تنها تعداد کمی هستند که دچار حال نامساعد می شوند.
وی در خصوص نقش روحانیت در بحران های مختلف اجتماعی گفت: روحانیت در عرصه های مختلف در کنار مردم در حال خدمت هستند. در این شرایط نیز حضور در بیمارستان ها جهت خداقوت گویی به کادر درمانی و روحیه دهی به بیماران، حضور در آرامستان جهت انجام امورات کفن و دفن افرادی که بر اثر این بیماری از بین رفته اند، بسته بندی مواد ضد عفونی و گند زدایی سطح شهر ها از جمله فعالیت هایی است که توسط جامعه روحانیت در حال انجام است.  
حسنوند ادامه داد: روحانیت هر جایی توانستند وارد شدند و درکنار مردم هستند و این موضوعی است که همیشه برقرار بوده و هر زمان که از این دست اتفاقات و شرایط بحرانی داشتیم روحانیت در خط مقدم حضور داشته است. نمونه‌ی مثالش را می توانیم در جنگ تحمیلی هم ببینیم که قشر روحانیت شهدای زیادی را در این مسیر تقدیم کرده است.
وی در خصوص نقش موثر دعا در شرایط بلا، گفت: همه می دانیم که دعا بسیار موثر است و در روایات نیز داریم که «الدّعاُ یَرُدُّ القضاءَ وَ قَد اُبرِمُ اِبراماً» دعا بلا را بر می گرداند ولو اینکه ابرام شده باشد. در کنار همه‌ی توصیه های بهداشتی دعا خیلی موثر است و این حرف ما نیست؛ محققانی هستند که این دست مطالب را مقاله کرده اند که دعا کردن می تواند در روند درمانی موثر واقع شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: از علامه طباطبایی پرسیده بودند که این دعا در کنار دارو تاثیر گذار است؟ ایشان فرموده بودند که ما برای درمان به یک سبب نیاز داریم؛ گاهی وقت ها دارو به تنهایی سبب است و گاهی دارو و دعا در کنار هم و گاهی دعا به تنهایی می تواند شفا باشد. البته این به آن معنا نیست که ما روال درمانی را در پیش نگیریم. عقل حکم می کند که ما روال درمانی و دستورات پزشکی را پیگیری کنیم اما دعا هم خیلی موثر است.
وی افزود: جنبه دیگری در بحث کرونا که پزشکان نیز بر آن تاکید دارند این است که استرس و اضطراب باعث کاهش سطح ایمنی بدن می شود. حال اگر دعا اینجا وارد شود و این استرس را کاهش دهد قاعدتا سیستم ایمنی بدن قوای خودش را به دست خواهد آورد و می تواند باعث آسیب پذیری کم تر شود و این تنها یک جنبه از تاثیرات دعاست.
حسن‌وند خاطر نشان کرد: روحانیونی که بر بالین بیماران حاضر می شوند با توجه به قرارگیری در ایام ماه رجب سعی کردند با هدیه دادن تسبیح های بسته بندی شده فضای روحیه دهی به بیماران را فراهم کنند. همچنین تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که با ایجاد شرایط خاص، بیماران را بخندانیم و باعث تغییر روحیه آنها شویم.

کلید واژه ها: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک حجت الاسلام حسنوند ویروس کرونا کووید 19


( ۴ )

نظر شما :