استان مرکزی، جزء استانهای سبز در روزهای اخیر در مواجه با ویروس کرونا

۰۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۲ کد : ۸۳۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۰۸
استاندار مرکزی در ویدئو کنفرانسی که در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک با رئیس‌جمهور برگزار شده بود، گفت: استان مرکزی در روزهای اخیر و در بحث مقابله با ویروس کرونا، جزء استانهای سبز، در کشور است.
استان مرکزی، جزء استانهای سبز در روزهای اخیر در مواجه با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، سید علی آقازاده افزود: در روزهای نخست شیوع این بیماری، تعداد مبتلایان در استان نسبت به تخت های بالینی، زیاد بود که با اقدامات و برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی استان، این روند کنترل شد.

وی در این جلسه ضمن اشاره به پیشرفت 80 درصدی بیمارستان ولی عصر(عج) اراک، به رئیس‌جمهور  این قول را داد که در صورت تزریق حدود 200 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، این مرکز درمانی مجهز و تخصصی مرکز و غرب کشور، تا زمستان امسال و یا نهایتاً بهار سال آینده به بهره برداری رسیده و 500 تخت را به 2000 تخت استان، اضافه کند.

استاندار مرکزی در ادامه، به تجهیز اماکن و سالن های استان در هر شهرستان و تبدیل آنها به نقاهتگاه و آماده سازی 150 تخت در آنها هم اشاره ای کرد و بیان کرد: در استان چندان استقبال خوبی از نقاهتگاه ها نشده و مردم ترجیح میدهند، در منازل خود و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مراحل درمانی را طی کنند.

وی، غربالگری نیمی از جمعیت استان را از اقدامات خوب و ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی استان برشمرد و اظهار داشت: در طول یک هفته گذشته، آمار مبتلایان در استان رو به کاهش و خروجی مراکز درمانی (بهبود یافتگان) رو به افزایش است و این نشان از وضعیت پایدار در استان مرکزی است.

آقازاده، همچنین خاطرنشان کرد: با وجود کارخانه های تولیدی ماسک و الکل در استان و البته کارگاه های کوچک جهادی و خیریه در استان، نه تنها مشکلی در تامین این مواد در استان حس نمی شود، بلکه به سایر استانها  نیز کمک رسانی می کنیم.

وی گفت: میزان ترددها و مسافرت های نوروزی نسبت به سال گذشته 70% کاهش داشته که نتیجه ی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های یاری رسان و البته سازمان های مردم نهاد در ترغیب مردم در خانه ماندن و در راس آنها، مردم فهیم استان که نهایت همکاری را داشته و استان مرکزی را جزء استانهای پیشرو، قرار دادند.

استاندار مرکزی در پایان تاکید کرد: هیچگونه کمبودی در تامین نیازهای ضروری مردم وجود ندارد و انبارهای استان، حداقل تا چند ماه آینده توانایی، تامین اقلام ضروری را دارند.

در پایان این ویدئو کنفرانس، روحانی رئیس‌جمهور  کشورمان، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان، مجموع خبرهای شنیده شده را خوشحال کننده توصیف و تاکید کرد از کادر درمانی نهایت مراقبت به عمل آید.

آقای روحانی در پایان گفت: مطمئناً از این روزهای سخت عبور کرده و افتخارات مدافعان سلامت در تاریخ ثبت خواهد شد.


( ۷ )

نظر شما :