ابتلا ۲۱ نفر به کرونا ویروس در بیست و چهار ساعت گذشته

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۴ کد : ۹۲۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۳۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستانهای استان به منزله پایان یافتن کرونا نیست و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی امکان بازگشت به وضعیت زرد و قرمز وجود دارد.
ابتلا ۲۱ نفر به کرونا ویروس در بیست و چهار ساعت گذشته

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در بیست و چهار ساعت گذشته ۲۱ نفر در استان به کووید۱۹ مبتلا شده اند که با توجه به اینکه در روزهای گذشته روند ثابت و حتی کاهشی را داشته‌ایم این افزایش می تواند حاصل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه نکردن به فاصله گذاری هوشمند باشد.
وی با اشاره به اینکه مورد فوتی در اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش نشده است، اظهار داشت: متاسفانه ۱۵ مورد از موارد ابتلای جدید مربوط به شهرستان خنداب می‌باشد و این در حالی است که این شهرستان در روزهای گذشته به عنوان شهر سفید از نظر وضعیت کرونا در استان شناخته شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: سفید اعلام شدن شهرستان خنداب، طبق معیار وزارت بهداشت و کمیته ملی مبارزه با کرونا و آن هم با توجه به میزان بستری ها در بیمارستان‌های شهرستان می باشد.
وی تصریح کرد: من صلاح نمی دانم بگویم قرمز، سفید و زرد، می‌گویم کم خطر، خطر کمتر و پر خطرتر و اینها نشان دهنده عملکرد هیچگونه ارگانی نیست بلکه تصمیمات کشوری برای بازگشایی مساجد و مراسم نماز جمعه و مراسم عبادی می باشد و هیچ دلیلی ندارد که ما فکر کنیم در خنداب ویروس از بین رفته و به حالت عادی زندگی باز گردیم.
دکتر جمالیان گفت: باید واقعا موارد بهداشتی را به طور جدی رعایت کنیم، به خصوص در مورد شهرستانهایی که سفید اعلام می شوند، من واقعاً از همه مسئولین و مردم خواهش می کنم که موضوع بهداشت فردی را جدی بگیرند، باید فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده است و ما اگر رعایت نکنیم نتیجه آن جز افزایش مبتلایان نخواهد بود.
وی افزود: طبق آمارها سن ابتلا به کرونا ویروس در استان، کماکان بین ۴۰ تا ۵۰ و ۵۰ تا ۶۰ می باشد و سن افراد متوفی در اثر این بیماری بالای ۶۵ سال است که افراد بالای ۸۰ سال بیشترین مورد را به خود اختصاص داده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: موضوع مهم در زمان کنونی این است که نگران مرگ و میر افراد پر خطر و مسن هستیم، افراد دارای فشار خون، سن بالا، دیابت، بیماری قلبی و سایر مواردی که ایمنی بدن را تضعیف کند، در خطر مرگ و میر هستند و نگرانی ما از این بابت است، پس از مردم درخواست دارم که حساسیت و‌ جدیت خود در مورد این ویروس را حفظ کنند و بدانند که با افزایش بیشتر مبتلا یان در جامعه جان سالمندان و افرادی که دچار بیماری های زمینه ای هستند را به خطر انداخته ایم.

کلیدواژه‌ها: ویروس کرونا کووید 19 استان مرکزی


( ۱۹ )

نظر شما :