حرکت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به سوی وضعیت سفید / شناسایی ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۹ کد : ۹۳۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۹۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۷۸۰ نفر رسیده است.
حرکت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به سوی وضعیت سفید / شناسایی ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در حال حاضر فقط ۱۴ مورد بستری بیمار مبتلا به کرونا در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۸ بیمار در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، ۳ مورد در ساوه، دو مورد در خمین و یک مورد نیز در بیمارستان امام خمینی(ره) محلات بستری می باشد.
وی اظهار داشت: امیدواریم با شرایط پیش آمده که به همت مردم فهیم استان مرکزی به موجب رعایت پروتکل های بهداشتی به وقوع پیوسته است تعداد موارد بستری در مراکز بهداشتی و درمانی را در هفته آتی به صفر برسانیم و تمامی مراکز درمانی درگیر به خصوص بیمارستان آیت‌الله خوانساری‌ اراک را به روال عادی خود برگردانیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، بیمارستان تخصصی درمان بیماران مبتلا به سرطان در استان مرکزی می باشد و قطب درمان بیماران سرطانی در غرب کشور محسوب می گردد که با شیوع کرونا به سانتر درمان این بیماری تبدیل گردید و امیدواریم همچون بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) در هفته آینده وضعیت این بیمارستان را سفید اعلام نماییم تا بیماران سرطانی استان بتوانند طبق روال گذشته خدمات تخصصی خود را بدون هیچ دغدغه دریافت نمایند.
وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا ویروس در استان نداشته ایم و تعداد فوتی های این بیماری از زمان شیوع تاکنون همان ۱۶۱ نفر می باشد.
دکتر جمالیان در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۶ مورد جدید مبتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته  ۵ مورد مربوط به شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۱ مورد هم مربوط به دانشکده علوم پزشکی ساوه بوده است.
وی در پایان گفت: با توجه به وجود ویروس کرونا در استان و از بین نرفتن بیماری از مردم درخواست داریم که کاهش تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ را به منزله پایان بیماری در استان در نظر نگیرند و همانند گذشته پروتکل های بهداشتی و بهداشت فردی را رعایت نمایند تا دوباره شاهد افزایش بیماری کرونا ویروس در استان نباشیم.

کلید واژه ها: ویروس کرونا کووید 19 استان مرکزی


( ۱۱ )

نظر شما :