تامین نیروی انسانی و تخلیه بیماران بیمارستان آیت الله خوانساری دو مشکل عمده بعد از انتخاب این مرکز به عنوان مرکز درمان کرونا در اراک

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۶ کد : ۹۵۰۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۱۱
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تامین نیروی انسانی و تخلیه بیماران بیمارستان آیت الله خوانساری دو مشکل عمده بعد از انتخاب این مرکز به عنوان مرکز درمان کرونا در اراک بود، گفت: خدا رو شکر هر دوی این مشکلات با همدلی و تلاش شبانه روزی، برطرف شد.
تامین نیروی انسانی و تخلیه بیماران بیمارستان آیت الله خوانساری دو مشکل عمده بعد از انتخاب این مرکز به عنوان مرکز درمان کرونا در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، علی اکبر شمسی افزود: بعد از اعلام و انتخاب این مرکز، به سرعت بیماران خوش حال مرخص و بیمارانی که این امکان نبود با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امیرالمومنین(ع) منتقل شدند.

وی اظهار داشت: در ادامه و با افزایش سیر بیماری و مشاهده چند مورد کرونایی در اطفال و نوجوانان، با تصمیم مسئولان دانشگاه، بیمارستان امیرکبیر اراک نیز به عنوان سانتر مخصوص و جداگانه برای اطفال و نوجوانان در نظر گرفته شد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در ایجاد نقاهتگاه صورت گرفت، گفت: با همکاری ارتش (اهداء 250 تخت) و سپاه (کمک بهداری) این نقاهتگاه راه اندازی شد که خوشبختانه نیاز چندانی به آن نشد.

وی تاکید کرد: بعد از انتقال بیماران آیت الله خوانساری با کمبود نیرو مواجه شدیم که خوشبختانه 110 نفر از همکاران بیمارستان های دیگر به کمک این مرکز و درمان بیماران کرونایی شتافتند.

شمسی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت تحمل لباس های مخصوص حفاظت فردی و اعلام وزارت بهداشت مبنی بر کاهش و تعدیل شیفت پرسنل، مجددا با کمبود نیرو مواجه شدیم که در همین راستا و در قدم دوم، با اعلام فراخوان جذب و همکاری نیروهای داوطلب، جهادی، دانشجویان گروه های پرستاری و پزشکی و بازنشسته ها، توانستیم تا حد زیادی این مشکل را نیز مدیریت کنیم.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدن 160 بیمار در بیمارستان آیت الله خوانساری و انتخاب بیمارستان ولیعصر(عج) به عنوان دومین مرکز کرونایی، مجددا با کمبود نیرو مواجه شدیم که با هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه و معاونت توسعه و منابع انسانی، حدود 60 نفر نیرو را برای مراکز درمانی استان جذب کرده و به کار گرفتیم.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 90 درصد این افراد کادر پرستاری بودند و با تزریق افراد جدید، کادر قدیمی توانستند قدری استراحت کرده و با قوای بیشتری سر کار حاضر شوند.

شمسی در پایان افزود: تهیه کیت های حفاظت فردی برای کادر درمان، آموزش کادر درمان برای مقابله و مواجه با بیماران کرونایی، ایجاد امکانات رفاهی برای پرستاران خسته که ماه ها به دور از خانه مشغول فعالیت بودند و توزیع میان وعده و مصاحبه های روانشناسی جهت تخلیه روحی و روانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در روزهای کرونایی بود.

کلید واژه ها: مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک علی اکبر شمسی


( ۶ )

نظر شما :