توزیع شیرسالم در مدرسه ابتدایی حضرت خدیجه (س)

شیر یک ماده کامل برای رشد ذهنی و جسمی دانش‌آموزان
۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۴ کد : ۳۸۵۳۲ اخباراصلی
تعداد بازدید:۴۲
توزیع شیرسالم در مدرسه ابتدایی حضرت خدیجه (س)

کارشناس تغذیه شهرستان آشتیان جناب آقای لک زایی  درباره ضرورت توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: شیر در میان همه مواد غذایی یک ماده کامل است که همه مواد مغذی را داراست و کمبود آن فقط در آهن دیده می‌شود.

لک زایی افزود: این ماده غذایی کامل، برای دوران رشد کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و چون دانش‌آموزان هم در دوران رشد جسمی و ذهنی هستند و مصرف شیر در این سنین برای آنها بسیار مفید است.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: سال‌های گذشته طرح پژوهشی درباره تاثیر شیر در رشد ذهنی و جسمی دانش‌آموزان انجام شد که براساس آن، توزیع شیر رایگان در مدارس صورت گرفت همچنین براساس نتایج این مطالعه، مشخص شد که رشد جسمی و ذهنی دانش‌آموزان پس از نوشیدن شیر نسبت به قبل از آن بهبود می‌یابد.

لک زایی  با بیان اینکه نوشیدن شیر در دوران بلوغ برای دانش‌آموزان ضروری است، یادآورشد: شیر یک ماده غذایی مفید برای دانش‌آموزان است که پیشنهاد می‌شود در میان وعده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید از سلامت جسمانی و ذهنی کامل برخوردار باشند و اگر بنای سلامت جامعه را بخواهیم مورد توجه قرار دهیم، باید به تغذیه دانش‌آموزان اهمیت دهیم.

لک زایی  با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند پیام‌های سلامتی را هم به خانواده‌ها منتقل کنند، اظهار داشت: با توجه به این موضوع، خانواده‌ها هم در حد امکان می‌توانند به این پیام‌های سلامتی توجه کنند و مصرف این ماده تغذیه کامل را در سبد خانوار مدنظر قرار دهند.

وی درباره تاثیر توزیع شیر رایگان در مدارس و فرهنگسازی برای رسیدگی به سلامت در میان دانش‌آموزان، توضیح داد: دانش‌آموزان از نظر آموزش‌پذیری بسیار گروه خوبی هستند؛ به خصوص اینکه از سنین دبستان کودک سعی می‌کند که از دوستان و معلمان بیش‌از خانواده پذیرش داشته باشد و حتی در دوران بلوغ یافته‌های قبلی را کنار می‌گذارند و بیشتر به یافته‌های فرهنگی و آموزشی جدید مرتبط با دوستان و معلمان توجه می‌کند.

ا توزیع رایگان شیر به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان در مدرسه، اقدامی بسیار مفید برای فرهنگسازی است که هم در دوران دبستان و شروع یادگیری آموزش از معلم و اطرافیان کمک می‌کند و هم در دوران بلوغ برای آنها موثر است.

مسئولان با اجرای این طرح به سلامت جامعه و آینده کشور کمک می‌کنند و همیشه اعتقاد داریم که پیشگیری مقدم بر درمان است. اگر مصرف شیر کم شود، بی‌شک بیماری‌های متعددی را در سال‌های بعد به‌ویژه در دوران کهنسالی و به خصوص در میان بانوان خواهیم داشت و با مصرف شیر باید از پوکی استخوان پیشگیری کنیم.

کلید واژه ها: شیرسالم کارشناس تغذیه


نظر شما :