انجام برنامه ۲۴۷ در زمان مناسب!

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۲ کد : ۲۱۷۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تمام آمبولانس ها به دستگاه های تله مدیسن متصل می شوند.
انجام برنامه ۲۴۷ در زمان مناسب!

به گزارش روابط عمومی اورژانس 115 استان مرکزی ، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از اورژانس 115، بیان کرد: بیماری های قلبی و عروقی یکی از علت های شایع مرگ و میر در کشور و استان است و به همین دلیل در برنامه ریزی و سیاست گذاری های دانشگاه علوم پزشکی تسریع در اجرای برنامه 247 در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در طرحی به نام "تله مدیسن" قرار است تمام آمبولانس های اورژانس به دستگاه هایی مجهز شوند که از ابتدای پذیرش بیمار اطلاعات و نوار قلب، فشار خون، اکسیژن و نبض آن را به مرکز مخابره و تصمیمات لازم و درست اتخاذ گردد.

وی تاکید کرد: با دریافت اطلاعات، تکنسین می داند که به محض رسیدن به مرکز درمانی، آیا باید مستقیما اورژانس بیمارستانی مراجعه کند یا آنژیوپلاستی.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در شهرستانی مثل اراک که فواصل تقریبا با هم نزدیک است و ترافیک نسبتاً روانی در جریان است، این طرح کمک می کند بین 20 تا 30 دقیقه زمان رسیدن بیمار به مرکز درمانی کوتاه تر شود و می تواند در مرگ های غیرمنتظره و عوارض ناشی از سکته های قلبی بسیار تاثیرگذار باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سال گذشته برای تجهیز آمبولانس ها حدود یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و دستگاه ها خریداری شده و تنها نیاز است بین همکاران اورژانس، فوق تخصصین قلب و اینترونشن ها ارتباطی برقرار و تعاملات آنها بیشتر شود.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از راه اندازی هر چه سریع تر طرح تله مدیسن در اراک، گفت: مطئمنا هم کاهش مرگ و میر بیماران قلب و عروق و هم عوارض ناشی از سکته های قلبی را تجربه خواهیم کرد.

کلید واژه ها: اورژانس پیش بیمارستانی تکنسین فوریت های پزشکی تله مدیسین


( ۲ )

نظر شما :