کاهش سن مرگ و میر و ابتلا به کرونا در محلات

۰۳ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۷ کد : ۱۳۴۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۵
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، رحمانی کارشناس مسئول بیماری ها از کمترین سن فوت شدگان ۳۷ سال و بالاترین سن فوت ۹۳ سال در محلات بعلت کرونا خبر داد
کاهش سن مرگ و میر و ابتلا به کرونا در محلات

کارشناس مسئول  بیماری های واگیر شهرستان محلات  با بیان این مطلب گفت: با گذشت حدود ۹ماه از شیوع کرونا در شهرستان، هم اکنون حداقل سن فوت شدگان کرونا در شهرستان محلات به ۳۷سال کاهش یافته و بیشترین سن فوت شدگان نیز در این مدت 93سال است.
محبوبه رحمانی همچنین با بیان اینکه نسبت مرگ و میر در مبتلایان به کرونا با بیماری‌های زمینه ای، در مقایسه با افراد بدون بیماری‌های زمینه‌ای 5 برابر است گفت: میزان مرگ و میر در مبتلایان به کرونا با حداقل یک بیماری زمینه‌ای 85 درصد و مبتلایان به کرونا بدون هیچ بیماری زمینه‌ای 15درصد است.
کارشناس مسئول بیماری های واگیر محلات افزود: بیشترین مرگ و میر در بین مبتلایان به کرونا با بیماری زمینه ای، مربوط به افرادی است که بیماری‌های مزمن ریوی و قلبی و عروقی و دیابتی  دارند.
رحمانی گفت: تا کنون 89 نفر از پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان محلات  به کرونا مبتلا شده اند که خوشبختانه بهبود یافته اند و موردی از مرگ و میر این افراد تا کنون نداشته ایم.
وی، تجمعات را عمده دلیل ابتلا به کرونا و افزایش مرگ و میر‌ها دانست و افزود:40درصد موارد انتقال کرونا در شهرستان محلات مربوط به تجمعات فامیلی و خانوادگی همچون عروسی و مجالس عزا و مهمانی ها، 15درصد موارد انتقال کرونا مربوط به مسافرت‌های شهرستانی است
 

کلید واژه ها: مبتلایان کرونایی کاهش سن مرگ و میر بیماری های زمینه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات


( ۳ )