فوریت های پزشکی شهرستان محلات
نام و نام خانوادگی: مرتضی داودیرشته تحصیلی:کارشناس فوریت های پزشکی پست الکترونیک: تلفن مستقیم: شماره تماس داخلی: 08643241266 آدرس: محلات خیابان انقلاب مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث |
سوابق اجرایی
- مسئول پایگاه سه راهی آبگرم
شرح وظایف
- 1- حضور بهموقع در شیفت کاری
2- آمادگی کامل برای انجام مأموریت در هر ساعت شیفت کاری
3- سرعت عمل در اعزام به مأموریت
4- پوشیدن یونیفرم مصوب اورژانس در تمام ساعات کاری (شلوار مشکی-کفش مشکی-پیراهن سفید با نصب آرم بازو و آرم سینه و رعایت ظاهر آراسته و مرتب
5- داشتن حسن خلق و همکاری لازم باعزت و احترام به بیمار و خانوادهاش)
6- رعایت دقیق وظایف حین انجام مأموریت و برخورد علمی با بیمار و بیماری
7- گرفتن I.V Lineاز تمامی بیماران اعزام به بیمارستان
8- معاینه دقیق بیماران،کنترل علائم حیاتی از قبیل فشارخون ، نبض ، تنفس و غیره و شرححال گیری مناسب و مشاوره با پزشک مرکز (در کدهای فاقد پزشک)
9- اجرای کامل دستورات داروئی و غیر داروئی صادره از پزشک مرکز (در کدهای فاقد پزشک)
10- انجام کمکهای اولیه پزشکی در مورد بیماران و مجروحان
11- کمک در کنترل حادثه و ایجاد محیط مناسب برای اقدامات درمانی
12- پوشاندن و بانداژ زخمها
13- آتلبندی اندامهای آسیبدیده
14- گرفتن EKG (نوار قلب) و مخابره آن از طریق امکانات مخابراتی
15- انجام مانیتورینگ قلبی و اقدامات ABCD (اقدامات ضروری اولیه درمان شامل دارو، جریان خون، مجاری تنفسی، راه هوایی)
16- انجام عملیات CPR (احیاء قلبی_تنفسی) پیشرفته در خصوص بیماران اورژانس
17- پرهیز از هرگونه درمان بدون هماهنگی با پزشک مرکز
18- رعایت تمامی موازین آموزشدیده مربوط به چگونگی حمل بیمار و مدیریت بیماران تا رسیدن به مرکز درمانی
19- حضور مداوم و مؤثر بر بالین بیماران در کابین عقب آمبولانس (در زمان حمل بیمار)
20- در کدهای واجد پزشک حضور پزشک و پرستار بر بالین بیمار در کابین عقب در زمان انتقال الزامی است در صورت کمبود جا یا محدودیت خاص و عدم امکان حضور بیش از یک نفر در کابین بیمار حضور پزشک الزامی است.
21- کنترل کامل جامبک دارویی و CPR با کیت احیاء طبق چکلیست، هرروز صبح در شروع کار
22- جایگزینی و کنترل مجدد داروها و تجهیزات بهمحض بازگشت از مأموریت به منطقه
23- جایگزینی اکسیژن سانترال و پرتابل بهمحض تمام شدن در هر ساعت از شبانهروز
24- حفظ اموال دولتی و دقت در نگهداری از تجهیزات
25- نصب اتیکت شناسایی در سمت راست سینه همراه بانام و نام خانوادگی فرد و سمت
26- خروج از منطقه با آمبولانس بدون هماهنگی با مرکز ارتباطات و مراکز پیام به هر علت غیرقانونی میباشد
27- خودداری از دریافت هرگونه وجه از بیمار و خانواده او هرچند که با رضایت آنان باشد
28- عدم توصیه بیمارستان خصوصی یا پزشک خاص یا آمبولانس خصوصی به بیمار و خانواده وی
29- چک کردن آب و روغن آمبولانس هرروز صبح در آمبولانسهای فاقد راننده
30- تحویل گرفتن آمبولانس از شیفت قبل و ثبت در دفتر تحویل و تحول کد
31- ثبت گزارش نقایص فنی کد-تصادفات احتمالی-نقایص آلارم و چراغ گردان در دفتر تحویل و تحول همراه با ذکر تاریخ و امضاء
32- ثبت موارد کمبود تجهیزات داروئی و غیر داروئی آمبولانس و نقص فنی تجهیزات در دفتر تحویل و تحول با ذکر تاریخ و امضاء
33- شرکت در جلسات آموزشی مرکز طبق برنامه ابلاغی از مرکز
34- شرکت و مشارکت فعال در جلسات علمی که با هماهنگی مسئول منطقه برگزار میشود
35- تعامل و همکاری لازم با مرکز ارتباطات و مراکز پیام
36- انجام مأموریتها محوله از طرف مرکز ارتباطات و مراکز پیام و پرهیز از هرگونه مجادله با این مرکز بدیهی است درصورتیکه همکاران عزیز هرگونه ایرادی نسبت به عملکرد این مرکز دارند یا مشاهده برخورد ناشایست از طرف این مرکز مورد را مکتوب گزارش نمایند
37- انجام مشاوره پزشکی با پزشکان مرکز ارتباطات حتیالمقدور از طریق تلفن(جهت کاهش ترافیک بیسیم)
38- هماهنگی با پذیرش در اعزام بیماران به بیمارستان بدیهی است اصل بیمار 99-10 نزدیکترین مرکز درمانی پابرجا است. ( CPR-شوک-خونریزی غیرقابلکنترل و ...)
39- اطمینان از صحت و سلامت تجهیزات و عملکرد آنها قبل از شروع به کار(لارنگوسکوپ-ساکشن-مانومتر اکسیژن-برانکارد-اسکوپ- carrying chair)-آمبوبک-کانکشن آمبو-ماسک آمبو و ...)
40- تحویل دقیق بیمار به مرکز درمانی اخذ امضاء و مهر ارجاع از بیمارستان
41- خودداری جدی از انتقال بیماران به مراکز درمانی خصوصی مگر در موارد استثنائی با هماهنگی کامل پذیرش و اخذ امضاء از بیمار یا بستگان وی مبنی بر سلب مسئولیت از اورژانس در موردپذیرش بیمار از طرف مراکز درمانی خصوصی
42- رعایت دستورات در کدهای فاقد پزشک (پرستار ارشد هر آمبولانس مسئولیت نظارت بر عملکرد تکنیسین همراه را عهدهدار میباشد.)
43- رعایت کامل دستورات پزشک در آمبولانسهای واجد پزشک
44- رعایت اصول بهداشتی و نظافت پایگاه و آمبولانس بخصوص در ساعات غیر اداری و تعطیلات
45- مشارکت فعال در حملونقل بیماران
46- اعلام نیازهای آموزشی خود و همکاران به مسئول منطقه جهت انتقال به اداره محترم تکنسینها
47- حضور فعال و مداوم در استقرار طبق برنامه ابلاغی از اداره محترم تکنسینها
48- تکمیل فرم مأموریت با دقت کامل و ثبت اطلاعات موردنیاز
49- همکاری با سازمانهای مرتبط با نوع مأموریت مثل آتشنشانی،نیروی انتظامی و ... با هماهنگی ارتباطات و مراکز پیام
50 - عدم ترک منطقه در ساعات شیفت کاری
51- رعایت کامل اصول راهنمایی و رانندگی بخصوص در حین بازگشت از مأموریت
52- حین بازگشت از مأموریت در صورت مشاهده تصادف مصدوم-یا تقاضای کمک از طرف افراد، کمک به این افراد از وظایف ماست که با هماهنگی و اطلاع مرکز ارتباطات و مراکز پیام انجام گردد.
53- انجام امور محوله از طرف مسئول محترم پایگاه، مسئول منطقه و مسئول شیفت
معرفی کارکنان
سید بهنام هاشمی مهدی متولی زانا منوچهری آرام جمال پور سامان مقصودی نوالدین خراسانی جبار محمدی محمد بیگ محمدی محمد محمودی مهدی ابراهیمی محمود توکلی |
تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها تکنسین فوریت ها
|
کاردان هوشبری کارشناس فوریت ها کارشناس فوریت ها کاردان فوریت ها کاردان فوریت ها دیپلم کارشناس فوریت ها کاردان فوریت ها کاردان فوریت ها دیپلم دیپلم
|
115 |