دل گرمی مردم محلات با اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی

۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۴۲۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۹۰۰
دبیر قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در شهرستان محلات از فعالیت ۳۷ تیم مراقبتی و نظارتی و ۱۱ تیم حمایتی در این طرح خبر داد
دل گرمی مردم محلات با اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، به ‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت به ‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال اجراست.

تیم های مراقبتی از اوایل آذر99  در شهرستان محلات  با 16 تیم و 88 نفر بصورت محله های، با هماهنگی پایگاه های بسیج و پایگاه های سلامت هر منطقه اقدام به غربالگری خانه به خانه و ضدعفونی منازل کرده اند.
تیم های نظارتی نیز با 21 تیم و متشکل از 7 بازرس از کارشناسان بهداشت محیط و 26 بسیجی در سطح شهر اقدام به بازدید صنوف و مشاغل همکاری می کنند.
از ابتدا فعالیت تیم های نظارتی 989 بازدید توسط بازرسان مرکز بهداشت و بسیجیان بصورت تیمی از  صنوف و مشاغل شهر انجام و 327 اخطار بهداشتی صادر شده است.
81 مورد تست سریع کرونا(رپید تست) در شهرستان محلات با معرفی تیم های مراقبتی به مرکز جامع سلامت شماره یک صورت گرفته که 22 نفر کرونا مثبت گزارش شده است.
تیم های حمایتی نیز با 11 تیم بسیجی در شهر فعال و طی گزاراشات تیم های مراقبتی، کارشناسان تیم واکنش سریع، مراقبین سلامت و بهورزان اقدام به توزیع بسته های معیشتی و شهر و روستا کرده اند.
در این بازه زمانی 1050 بسته معیشتی در شهرستان توزیع شده است که 1000 بسته حمایتی میوه با همکاری سپاه و خیرین در شب یلدا  به نیازمندان تحویل داده شد و در روز های آتی نیز  بیش از 1000 پرس غذای گرئم نیز توزیع خواهد شد.

با اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی و رعایت شهروندان آمار مبتلایان و مرگ و میر بصورت چشم گیری کاهش و وضعیت شهرستان به زرد تبدیل شد .


جمعیت شهرستان محلات 53884 نفر است که 50338 جمعیت شهری و 3546 نفر جمعیت روستایی می باشد.

 

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات

کلید واژه ها: قرارگاه حاج قاسم سلیمانی شهرستان محلات سپاه پاسداران و شبکه بهداشت و درمان مراقبتی نظارتی و حمایتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات


( ۲ )