آبان ۹۹ بدترین روز های کرونایی در محلات / ۳۱۶۷ تست تشخیصی و شناسایی ۸۹۷ مبتلا به کرونا

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۹ کد : ۱۵۲۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۴۹۵
در حالی به نوروز ۱۴۰۰ نزدیک می شویم که هنوز حسرت سفرها و دید و بازدیدهای نوروز ۹۹ به دل خیلی هامان مانده و در یک سال گذشته آن قدر زندگی مان تغییر کرده که اکنون خوب می دانیم سرکردن با یک مهمان ناخوانده کوچک سمج چقدر می تواند تلخ و خسته کننده باشد.
آبان ۹۹ بدترین روز های کرونایی در محلات / ۳۱۶۷ تست تشخیصی  و شناسایی ۸۹۷ مبتلا به کرونا

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم، روزهای تلخی که شاید تاکنون تجربه نکرده بودیم و حتی از ذهنمان هم خطور نمی کرد، میراث دار داغ ابدی عزیزانی شدیم که سال گذشته در کنارمان بودند، اما باید بدانیم زندگی با تمام کم و کیفش ادامه دارد و این ما هستیم که باید با قلم خود، بهترین را برای فرداها به تصویر بکشیم
 
کرونا یکسال پیش در همین روزها بود که سرو کله‌اش در کشور  پیدا شد و دوران زندگی کرونایی و توفیق اجباری همنشینی نامأنوس با این بیماری هزار چهره و فریبکار، آغاز شد.بیماری که حالا یکسال است زندگی همه افراد را در اقصی نقاط ایران دستخوش تغییرات و دگرگونی‌های زیادی کرده و انگار با آمدن خود، سبک و سیاق زندگی و رسم و رسومات ارتباطی و معاشرتی با سابقه دیر پای را تغییر داده و سبک جدید زندگی را پایه گذاری کرده است.
درست در 2 اسفند ماه  سال 98 اولین مورد بیماری که یک جوان 25 ساله بود در شهرستان محلات مشاهده گردید. بلافاصله نظام مراقبت بیماریها در کل شبکه بهداشت و درمان فعال شده و پیگیری و بیماریابی جهت شناسایی بیماران مشکوک انجام گردید. طی این مدت یکسال کادر بهداشت و درمان جهت کنترل بیماری همپای هم بصورت شبانه روزی فعالیت نمودند.
پرسنل بهداشت بعنوان سربازان گمنام این عرصه بطور مداوم، همیشگی و حتی روزهای تعطیل در همه جا از جمله خط مقدم، پشت جبهه و... بمنظور پیشگیری و کنترل بیماری و همچنین مراقبت بیماران حضوری فعال داشتند و تمام تلاش خود را جهت ایجاد محیطی سالم و امن جهت کل مردم انجام دادند.
کارشناس مسئول بیماری های مرکز بهداشت محلات :در طول یکسال گذشته در کل شهرستان تعداد 3167 تست تشخیصی جهت شناسایی بیماران انجام گردید که از این تعداد، 897 بیمار شناسایی شدند که 263 نفر آنها بستری بیمارستان و مابقی بصورت سرپایی و قرنطینه در منزل بودند. همچنین در این مدت متأسفانه 54 نفر از همشهریان عزیزنمان را نیز بعلت این بیماری از دست دادیم.
 در کل یکسال علاوه بر بیماران در بخشهای دولتی، با همکاری شایسته پزشکان بخش خصوصی بویژه فوکایل پوینت علمی شهرستان تمام موارد مشکوک بیماری توسط حوزه بهداشت نیز جهت رصد وضعیت شهرستان ،کنترل و قطع زنجیره انتقال رهگیری گردیده و آموزشهای لازم به خانوارها در قالب تیم واکنش سریع داده شد.
در شهرستان همپای کشور چندین پیک بیماری داشتیم که مهمترین آنها را میتوان در آبان ماه با افزایش ناگهانی موارد بستری و همچنین فوتی دانست.
با تشکر از کارشناس مسئول بیماری های مرکز بهداشت محلات (خانم رحمانی)که در تهیه این گزارش ما را یاری کردند
 

کلید واژه ها: سربازان گمنام آبان ۹۸ محلات یک سالگی کرونا کرونا ویروس خطر ابتلا به کرونا شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات


( ۱ )