نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در برخی بانک‌ها و ادارات محلات/ معرفی چند نهاد به مراجع قضایی

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۷ کد : ۱۹۱۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۷۲۲
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، ۵ بانک و ۱ اداره به به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با کووید ۱۹ به مراجع قضایی معرفی شدند.
نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در برخی بانک‌ها و ادارات محلات/ معرفی چند نهاد به مراجع قضایی

پیرو بازرسیهای صورت گرفته در بازه زمانی 5 / 5 / 1400 الی 10/  5 / 1400 توسط بازرسین بهداشت حرفه ای مرکزبهداشت از ادارات ، بانک ها و موسسات مالی محلات و نیمور ، تعداد 5 مورد بانک و 1 اداره جهت رسیدگی به تخلفات مشاهده شده در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با کووید 19 به مراجع قضایی معرفی گردیدند .

مهمترین تخلفات مشاهده شده شامل موارد ذیل میباشد :
- عدم غربالگری کارکنان و مراجعه کنندگان هنگام ورود به اداره یا بانک
- عدم خودداری از ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک توسط مدیریت
- عدم وجود مواد ضدعفونی کننده دست جهت استفاده مراجعه کنندگان
- عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان
- استفاده از خودکار و استامپ توسط مراجعه کنندگان بصورت مشترک
- عدم نصب و استفاده از اپلیکیشن ماسک
- کنترل ورود و خروج کارکنان از طریق استفاده از حسگرهای لمسی و ثبت اثر انگشت

 

دکتر قلیچ خانی ضمن تاکید  ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک‌ها و ادارات  شهرستان محلات گفت: مشتریان بانک‌ها و ادارات اغلب از طیف های مختلف و متنوع جامعه و در رده سنی مختلف هستند لذا  کارکنان بانک ها و ادارات ملزم به   تاکید و اجبار بر استفاده مشتریان و مراجعین از ماسک  هستند و متاسفانه شاهدیم عده ای رعایت نمی‌کنند  که  مردم هم باید  با احساس مسئولیت بیشتر  این موارد را بدون اجبار و کنترل، رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: در شرایط شیوع بیماری کرونا در حد لازم فاصله اجتماعی بین مراجعه کنندگان و پرسنل رعایت  شود و لازم است طی چند نوبت وسایل و فضای داخلی شعب، ضدعفونی شود.

این مقام مسئول  تصریح کرد: همکاران ملزم به استفاده از ماسک  و سایر موارد بهداشتی در قالب پروتکل های ابلاغی هستند و  در بازدید از شعب و ادارات سطح شهرستان، این موضوع رصد و کنترل می شود.

کلیدواژه‌ها: بانک و ادارات عابر بانک معرفی به مراجع قضایی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش کرونا شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات شهرستان محلات


( ۲ )