تزریق واکسن درمحلات از مرز ۲۳ هزار دُز گذشت

۰۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۱ کد : ۱۹۷۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۷
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، دکتر قلیچ خانی گفت: تاکنون ۱۵۶۸۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸۰۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در شهرستان محلات به ۲۳ هزار و ۷۸۱ دُز رسید.
تزریق واکسن درمحلات از مرز ۲۳ هزار دُز گذشت

وی ادامه داد: 3 مرکز تجمیعی( مرکز نیم ور واقع در مرکز بهداشتی درمانی ولیعصر- فرهنگسرای اندیشه(سینما سابق) و مدرسه سیدآبادی کوی رسالت) برای تزریق واکسن کرونا در شهر ستان محلات در نظر گرفته شده و در مناطق روستایی نیز واکسیناسیون به همت بهورزان زحمت کش در حال انجام است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان افزود: در مرکز ولیعصر نیم ور 2062  دُز واکسن ، در منطقه پشتگدار 921 دُز ، مرکز تحت پوشش شماره دو 1000 دُز واکسن تزریق  انجام شده است و در مجموع در مراکز خارج از شهر  محلات 3983 دُز واکسن تزریق شده است.
دکتر مهدی قلیچ خانی افزود: در مرکز تجمیعی فرهنگسرای اندیشه 11704 دُز اول واکسن برای شهروندان تزریق و 8094  دُز  دوم  واکسن نیز در مجتمع ورزشی پوریا (مدرسه سیدآبادی) تزریق شده  است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن مانع از ابتلا به بیماری کرونا می شود؟، گفت: افراد با تزریق واکسن در معرض بیماری کرونا قرار دارند اما معمولا به نوع شدید آن مبتلا نمی شود و مرگ و میر هم کاهش پیدا می کند.
دکتر قلیچ خانی  به افراد واجد شرایط توصیه کرد که در اسرع وقت نسبت به زدن واکسن اقدام کنند. برخی انجام واکسیناسیون را منع می کنند یا منتظر واکسن خاصی هستند که در شرایط فعلی این کار صحیح نیست.
وی ادامه داد : نتایج بررسی های مجامع علمی نشان می دهد بهترین واکسن، اولین واکسن در دسترس است، به عبارتی مردم در مورد واکسن زدن با برند خاص، اصرار نداشته باشند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات  با یادآوری اینکه کسانی که اخیرا از بیماری کرونا بهبود یافته اند، می توانند واکسن را تزریق کنند، افرود: در صورتی که بین یک تا یک ماه و نیم از بهبودی آنان گذشته باشد، می توانند واکسن کرونا را تزریق کنند.

کلید واژه ها: ۲۳ هزار دُز واکسن محل تجمیعی واکسیناسیون تزریق واکسن شهرستان محلات شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات


( ۲ )