راه اندازی مرکز درمان ناباروری/ آزمایشگاه ژنتیک و تزریق سلول های بنیادی در محلات، به زودی

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۹۹۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۵۵۹
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات از راه اندازی مرکز درمان ناباروری، آزمایشگاه ژنتیک و تزریق و کشت سلول های بنیادی در این شهرستان در آینده‌ نزدیک خبر داد.
راه اندازی مرکز درمان ناباروری/ آزمایشگاه ژنتیک  و تزریق سلول های بنیادی در محلات، به زودی

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، دکتر قلیچ خانی افزود: این مرکز به منظور اجرای سیاست‌های جدید جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به پایین بودن نگران کننده رشد جمعیت در کشور گفت: ناباروری یک بیماری محسوب می‌شود و از نظر روحی و روانی بر زوجین تاثیر می‌گذارد و موجب از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات افزود: راه اندازی کلینیک درمان ناباروری و ایجاد مرکز درمان ناباروری در محلات یک گام مهم با هدف فرزندآوری بیماران نابارور است.
وی ادامه داد: با ایجاد این مرکز از مراجعه بیماران به شهر‌های دیگر و هزینه‌های گزاف ایاب و ذهاب جلوگیری می‌شود.

دکتر مهدی قلیچ خانی  گفت: با هماهنگی های بعمل آمده از سوی فرمانداری شهرستان محلات، بازدیدی توسط رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی  از یک از ساختمان های زیر مجوعه شبکه بهداشت و درمان انجام و مورد تایید واقع شد.

رییس مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان افزود: در این دیدار مقرر شد پایگاه تزریق و کشت سلول های بنیادی نیز در شهرستان محلات راه اندازی شود تا بتوانیم  نواقص جسمی را با سلول های بنیادی خود بیمار درمان کرد و این پایگاه در منطقه خدمات خوبی به مردم ارائه کند.

وی گفت: آزمایشگاه ژنتیک نیز با همکاری جهاد دانشگاهی به زودی در شهرستان راه اندازی خواهد شد که تست های غربالگری قبل از ازدواج، تست های ناباروری و ... را نیز در منطقه پوشش خواهد داد.
دکتر قلیچ خانی در پایان ادامه داد: کلاس هایی از جمله  دستیار دندان پزشکی، دستیار داروخانه و دوره های تزریق ژل و بوتاکس از  سوی جهاد دانشگاهی در این مرکز برگزار خواهد شد که متقاضیان پس از پایان دوره مدرک معتبر  دریافت خواهند کرد.
 

کلید واژه ها: آزمایشگاه ژنتیک مرکز درمان ناباروری پایگاه تزریق و کشت سلول های بنیادی جهاد دانشگاهی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات دکتر مهدی قلیچ خانی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان