هر شخص یا نهادی که حتی یک گام در جهت حفظ سلامت بردارد، اهمیت دارد

۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵ کد : ۲۳۲۶۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۴
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: رسیدن به جامعه ای سلامت محور، نیازمند کار گروهی و تیمی است.
هر شخص یا نهادی که حتی یک گام در جهت حفظ سلامت بردارد، اهمیت دارد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، دکتر علی علیمحمدی در جلسه مجمع سلامت شهرستان محلات، بیان کرد: زمانیکه صحبت خودمراقبتی به میان می آید، ناخواسته ذهن ها به سمت و سوی پیشگیری که هم هزینه کمتری نسبت به درمان دارد و هم در برخی موارد نتیجه بهتری دارد، سوق داده می شود.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی می بایست به وظایف اجتماعی خود پایبند باشند چراکه بحث امنیت غذایی و داروی، یک بحث فرادستی است و دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر به انجام تمام وظایف و به سرمنزله مقصود رساندن آن نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به سویه اُمیکرون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون که شرایط پایداری در کشور و استان حاکم است اما نباید از آن غافل شد چراکه با توجه به سرعت انتشار هر لحظه ممکن است به روزهای بحرانی و سخت گذشته بازگردیم.

وی تاکید کرد: از زمان پیدایش کرونا از دو سال گذشته تاکنون، بیش از 5 میلیون نفر در جهان و 133 هزار نفر هم در کشور جان خود را از دست دادند و این نشان دهنده نیاز انسان ها به یکدیگر برای کار جمعی و گروهی است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در این راه، قدم بسیار مثبتی بوده و نشان داد با همکاری و کار گروهی(ارتش، سپاه، بسیج، خیرین حوزه سلامت، فرمانداری ها، و ...) می توان بر این ویروس هزار چهره غلبه کرد.

وی در پایان ارتقا شاخص های بهداشتی و درمانی را از مهمترین اهداف و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برشمرد و رسیدن به آن را در گرو اجتماعی شدن سلامت و کار تیمی دانست.

کلید واژه ها: دکتر علی علیمحمدی مجمع سلامت چهارمین مجمع سلامت محلات