زندگی دوباره شهروند ۵۸ ساله با تلاش اورژانس ۱۱۵ محلات

۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۷ کد : ۲۳۳۵۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۴
مسوول اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث شهرستان محلات گفت: بیمار دچار ایست قلبی با اقدام سریع و احیاء موفق قلبی–ریوی توسط تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ پایگاه شهری، زندگی دوباره یافت.
زندگی دوباره شهروند ۵۸ ساله با تلاش اورژانس ۱۱۵  محلات

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان محلات؛ بهنام هاشمی افزود: طی تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ مبنی بر ایست قلبی - تنفسی آقایی 58 ساله ، بلافاصله پایگاه اورژانس 115 به محل اعزام و آموزش های لازم نیز توسط کارشناس مرکز پیام انجام شد.
وی ادامه داد: تکنسین های اورژانس با حضور بر بالین بیمار، علایم حیاتی را بررسی کردند که نشاندهنده ایست قلبی و تنفسی بود و بلافاصله عملیات احیای قلبی – ریوی، مانیتورنیگ، حمایت تنفسی و دارودرمانی انجام گرفت و عملیات احیا در آمبولانس نیز ادامه داشت که پس از 20 دقیقه تلاش های بی وقفه نبض در بیمار ظاهر و بیمار به بیمارستان امام خمینی(ره) محلات منتقل و و در حال حاضر تحت مراقبت های ویژه می باشد .
مسوول اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث شهرستان با بیان اینکه 70درصد ایست‌های قلبی در خارج از بیمارستان و در خانه رخ می‌دهد، گفت: این مسئله نشان‌دهنده آن است که نجات ‌بخش‌ترین افراد برای بیمار، افراد حاضر در خانه یا به‌ عبارتی نزدیکان بیمار هستند که با یادگیری یک اقدام ساده (شروع بموقع ماساژ قفسه سینه) می‌توانند شانس بقای یک بیمار ایست قلبی را تا 2 الی 3 برابر افزایش دهند.

کلید واژه ها: احیای قلبی ریوی نجات جان فوریت های ۱۱۵ شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات شهرستان محلات