ارائه بیش از ۶ هزار خدمت بهداشتی و درمانی در ایام نوروز در شهرستان محلات

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۰ کد : ۲۵۳۴۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۷
دکتر قلیچ خانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات طی گفتگویی عملکرد حوزه بهداشت و درمان شهرستان محلات در ایام نوروز ۱۴۰۱ را تشریح کرد.
ارائه بیش از ۶ هزار خدمت بهداشتی و درمانی در ایام نوروز در شهرستان محلات

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات؛ دکتر قلیچ خانی گفت: نوروز امسال به دلیل افزایش مسافرت‌ها  و همچنین توریستی بودن شهرستان، شاهد مراجعه بیشتر مردم و بیماران نسبت به گذشته به اورژانس‌ بیمارستان بوده‌ایم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات افزود: در ایام نوروز از تاریخ 29 اسفند 1400 تا 15فروردین سال جدید بیش از 6 هزار خدمت توسط پرسنل حوزه بهداشت و درمان در شهرستان محلات ارائه شده است.
وی گفت : در این مدت116 مورد بستری در اورژانس بیمارستان داشته ایم و 3150 نفر توسط پزشک عمومی ویزیت و 3266 نفر نیز جهت دریافت اقدامات به اورژانس مراجعه کردند و 31 نفر هم توسط پزشکان متخصص مشاوره شدند.

دکتر قلیچ خانی همچنین از بستری 105 نفر در بخش ها مختلف خبر داد و گفت: در ایام نوروز 45 نفر در بخش های بستری و بلوک زایمان و 60 نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری  و 7 عمل جراحی هم در این بیمارستان انجام شد.
وی ادامه داد: بخش آزمایشگاه و رادیولوژی بیمارستان در مجموع به 1581 نفر خدمت ارائه کردند که 1060 مورد در بخش آزمایشگاهی و 521 خدمت از قبیل رادیولوژی، سونوگرافی و سی تی اسکن در بخش تصویربرداری بیمارستان بوده است.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات از بازرسی 668 مورد از اماکن تهیه و توزیع و اماکن عمومی خبر داد و گفت: حاصل بازرسی های بهداشت محیط مرکز بهداشت ، صدور 136 مورد اخطار، 2 مورد پلمپ، و 8 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی و 169 کیلوگرم مواد غیر بهداشتی در این بازرسی ها توقیف و معدوم شده است.
دکتر قیلچ خانی با بیان اینکه برای 857 نفر  واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون تزریق شده است بیان کرد: شناسایی 44 مورد جدید ابتلا به کووید 19 و همچنین انجام 112 مورد تست سریع و pcr از خدمات واحد بیماری های واگیر مرکز بهداشت بوده است.
وی افزود : درمراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت هم 474 نفر توسط پزشکان مستقر ویزیت و 771نفر نیز پس از مراجعه به این مراکز و پایگاه ها و خانه های بهداشت توسط بهورزان و مراقبین سلامت  خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات در پایان ضمن تبریک حلول سال جدید و آرزوی سلامت برای شهروندان هدف مدیریت و کارکنان ستاد شبکه بهداشت و درمان را ارائه خدمات مطلوب درمانی و جلب رضایت عمومی عنوان کرد.

کلید واژه ها: پیام نوروزی حوزه سلامت صدای سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات دکتر مهدی قلیچ خانی