محلات در خطر گسترش سالک

۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۶۶۴۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از شیوع سالک در شهرستان های ساوه، محلات و دلیجان نگران هستیم.
محلات در خطر گسترش سالک

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: از انتشار سالک در ساوه، محلات و دلیجان نگران هستیم شیوع سالک در ساوه شدیدتر شده، سال گذشته در اراک ۲۷ مورد سالک گزارش شد که ۸۹ درصد در جمعیت شهری و ۱۱ درصد در جمعیت روستایی بود.

وی افزود: باید از شیوع این بیماری با تدابیر حکیمانه جلوگیری کرد چرا که در فصل گرما شیوع این بیماری به مراتب بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: ۶۳ درصد از مبتلایان سالک اراک مرد و بقیه زن هستند و ۸۱ درصد این افراد مبتلا، سابقه سفر داشته و ۱۹ نفر سابقه سفر نداشته‌اند که سفر نداشتن این تعداد، زنگ خطر بیماری را در استان نواخته است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش روستایی دهیاران مکلفند مدیریت پسماند را به طور جدی در دستور کار قرار دهند چون جوندگان به عنوان مخزن بیماری و حشرات به عنوان ناقل دهنده می‌توانند افراد را مورد گزش و مبتلا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در شهرها نیز شهرداری ها موظفند لانه گزینی حشرات در محل پسماند را گزارش و به طور مستمر سطل‌های زباله را شستشو داده و از ماندگی زباله جلوگیری و دفع جوندگان و سگ‌های ولگرد را در دستور کار قرار دهند.

وی در پایان یادآور شد: ساوه در بیماری شناسایی شده سالک در استان مرکزی با ۱۶۱ مورد مبتلا در سال گذشته و امسال با ۱۵ نمونه رتبه اول و محلات و دلیجان به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

این در حالی است که فرماندار ساوه نیز گفته بود: از سال گذشته اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در ساوه شامل تخریب فضاها متروکه، جمع آوری پسماند، سمپاشی، تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با سالک و آموزش خانه به خانه آغاز شده است.

کلید واژه ها: شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات بیمارستان امام خمینی (ره) روز ارتباطات و روابط عمومی


( ۱ )