از افزایش مبتلایان کرونا تا کاهش تزریق واکسن در محلات /ضرورت تزریق واکسن کرونا دانش آموزان تا قبل از بازگشایی مدارس

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۶ کد : ۲۸۷۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۹
مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات با بیان اینکه طی روزهای اخیر موارد سرپایی مبتلا به کرونا افزایش داشته است، از بستری شدن ۱۳ نفر به علت این بیماری خبر داد.
از افزایش مبتلایان کرونا تا کاهش تزریق واکسن در محلات /ضرورت تزریق واکسن کرونا دانش آموزان تا  قبل از بازگشایی مدارس

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان محلات، دکتر مرضیه ولی  با اشاره به افزایش موارد بستری ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام شهرستان گفت: با توجه به عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم تزریق دُز سوم و چهارم، این روزها شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان هستیم.
وی افزود: متاسفانه در روز های اخیر  از 20 تست کرونا تعداد 15 مورد مثبت گزارش شده است که نشان از افزایش 85% موارد مثبت کرونا در شهرستان محلات هستیم. 
دکتر مرضیه ولی با بیان اینکه تعداد 10  نفر از شهروندان در بخش کرونا و 3 نفر در بخش مراقبت های ویژه  بیمارستان بعلت کرونا بستری هستند اضافه کرد:مراجعات سرپایی در بخش اورژانس نیز به شدت افزایش یافته است که در ساعاتی 2 پزشک در این بخش بیماران کرونایی  را ویزیت می کنند و حتی مراجعات به بخش خصوصی نیز افزایش چشم گیری داشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات از آمادگی مراکز و پایگاه‌های بهداشتی جهت خدمت رسانی در تزریق دُز سوم و چهارم خبر داد و گفت: در حال حاضر اغلب واکسن‌های مورد تایید در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهرستان  محلات موجود می‌باشد و سبد واکسیناسیون شهرستان کامل است.
دکتر مرضیه ولی همچنین بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان تأکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده در کنار تزریق واکسن دز سوم و چهارم تنها راه کاهش موارد ابتلا و بستری است و شهروندانی مبتلا به کرونا می توانند 4 هفته بعد از بهبودی واکسن کرونا را تزریق کنند.


او با بیان اینکه در حال حاضر استقبال از دریافت واکسن کاهش یافته است، اعلام کرد: با توجه به زمان شروع مدارس، کادر آموزش و پرورش و دانش آموزان تا زمان بازگشایی مدارس دوز یادآور واکسن خود را حتماً تزریق کنند.

کلید واژه ها: افزایش کرونا مراکز تجمیعی واکسیناسیون واکسیناسیون دانش آموزان تزریق واکسن دانش آموزان شیوع کرونا در محلات دکتر مرضیه ولی


( ۱ )