کلنگ بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی خیرساز محلات به زمین زده شد

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۶ کد : ۳۲۳۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۷۱
با حضور استاندار مرکزی، کلنگ احداث بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی شهرستان محلات به زمین زده شد.
کلنگ بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی خیرساز محلات به زمین زده شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان محلات، جمعه ۱۴ بهمن در ادامه کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان محلات که با حضور استاندار مرکزی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین شهرستانی و همزمان با ایام دهه فجر صورت گرفت، کلنگ احداث بیمارستان خیرساز شهرستان محلات به زمین زده شد.

مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی در این مراسم ابراز امیدواری کرد که با تامین به موقع منابع، این پروژه به سرنوشت ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام کشور دچار نشود.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان نیز گفت: از آنجا که مالک بیمارستان محلات شخص دیگری است که چندین بار نیز شکایت کرده است، همچنین به دلیل کوچک بودن زمین که امکان توسعه را از این بیمارستان گرفته است و با توجه به قدمت ساختمان بیمارستان که به پیش از انقلاب تعلق دارد، نیاز به احداث بیمارستان جدید در شهرستان محلات احساس شد.

وی ادامه داد: وضعیت فیزیکی بیمارستان موجب شده است که پزشکان در آن ماندگار نبوده و نارضایتی بیماران و پرستاران و پیگیری‌های انجام شده، ما را به این نتیجه رساند که بیمارستان جایگزین احداث شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در این مسیر همراهی بسیاری کرده است و نقطه‌ای که اکنون در آن قرار داریم، حاصل ۶ سال دوندگی است. اخذ ماده ۲۳ بیمارستان که فرآیند پیچیده و زمان‌بری بوده و از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، انجام شده و خیران تعهد دادند که سفت‌کاری بنا را انجام دهند که بیشتر از ۴۰ درصد کار خواهد بود.

وی گفت: خیران تعهد دادند که در صورت عدم مانع‌تراشی‌، مراحل دیگری را نیز پیش ببرند. امیدواریم پس از کلنگ‌زنی، این کار با سرعت پیش برود و یک خیر قول پایان سفت‌کاری تا یکسال آینده و تحویل ساختمان به دانشگاه علوم پزشکی را داده است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب خیرین در شهرستان محلات اظهار کرد: امیدواریم تدابیری اندیشیده شود تا دست‌اندازهای موجود در مسیر احداث بیمارستان، حذف شود.

دکتر علیرضا امانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه بیمارستان محلات در شان مردم محلات نیست و ساختمان آن نیز فرسوده است، با همراهی نماینده مردم محلات در مجلس کلنگ احداث بیمارستان به زمین زده شد.

وی ادامه داد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و در دو طبقه با ۱۰۰ تختخواب احداث خواهد شد. در برآورد اولیه این بیمارستان ۷۰ تختخوابی در نظر گرفته شده بود که پس از بررسی ها به ۱۰۰ تخت افزایش یافت. 

وی افزود: در برآورد اولیه احداث این بیمارستان خیرساز نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت که در صورت تأمین ۴۰ درصد از آن از منابع خیرین، مابقی توسط وزارت بهداشت تامین خواهد شد. 

کلید واژه ها: کلنگ زنی بیمارستان بیمارستان جدید محلات استاندار مرکزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان محلات