تاکید معاون غذا و دارو بر اطلاع رسانی به موقع کمبودهای دارویی و تجهیزات مصرفی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۰ کد : ۳۴۰۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۷
دکتر علیمرادیان، معاونت غذا و دارو بهمراه مدیر اداره دارو و مدیر روابط عمومی غذا و دارو اراک ضمن حضور در شبکه بهداشت و درمان و دیدار با دکتر مرضیه ولی و بررسی داروخانه ها و عطاری های سطح شهر از چند داورخانه بصورت سرزده بازدید کردند.
تاکید معاون غذا و دارو بر اطلاع رسانی به موقع کمبودهای دارویی و تجهیزات مصرفی

معاون غذا و دارو بر اطلاع رسانی به موقع ناظران فنی داروخانه ها نسبت به نیازمندی های دارویی تاکید کرد.

دکتر علیمرادیان به همراه دکتر ناظری مدیر اداره دارو در سفر یکروزه به شهر محلات، از شبکه، بیمارستان و داروخانه های خصوصی بازدید و با بیان اینکه معاونت غذا و دارو به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش ها در زمینه اقلام دارویی خاطر نشان کرد: ناظرین فنی داروخانه باید پیگیری های لازم را در زمینه بررسی کمبودهای دارو داشته باشند و قبل از روبه رو شدن با کمبود گزارش مربوطه را ارسال کنند.

وی ضمن گفتگو با دکتر مرضیه ولی مدیر شبکه بهداشت این شهر و مسئولین فنی داروخانه ها و با توجه به اینکه داروخانه ها از حساسیت ویژه ای برخودار هستند بر تداوم و خواستار خدمات رسانی بهتر، برنامه ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از بروز کمبودهای احتمالی دارو شد.

وی با اشاره به وجود برخی از کمبودهای کشوری در حوزه دارو اظهار داشت: روزانه وضعیت داروها و ملزومات مصرفی را بویژه در مراکز درمانی تحت پوشش پایش و در صورت مشاهده و دریافت هرگزارش کمبودی، بلافاصله مراتب به سازمان غذا و دارو اعلام و جهت تامین در اسرع وقت، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

در این بازدید، وضعیت دارویی داروخانه ها و انبار، حضور مسئولین فنی، قیمت داروها، نحوه ارائه خدمات دارویی، ارائه فاکتور ممهور به مهر داروخانه فروخته شده مورد بررسی قرار گرفت.
 

کلید واژه ها: معاونت معاونت غذا و دارو داروخانه ها بازرسی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات شهرستان محلات