پیام متولی سلامت محلات به مناسبت روز جهانی خود مراقبتی

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۳ کد : ۳۶۱۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۶
مهندس مسعود مظلومی به مناسبت ۲ مردادماه، روز جهانی خود مراقبتی، طی پیامی این روز را گرامیداشت.
پیام متولی سلامت محلات به مناسبت روز جهانی خود مراقبتی

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان، متن پیام به شرح ذیل می باشد :


بسمه تعالی
خودمراقبتی رفتاری داوطلبانه و آموخته شده است و حق و مسئولیتی همگانی محسوب می‌شود که افراد برای حفظ سلامت خود، خانواده و نزدیکان خود انجام می‌دهند.
یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه تضمین سلامت جامعه، توانمندسازی اجتماع محور و ارائه آموزش‌های لازم در زمینه خودمراقبتی است و در واقع باید خودمراقبتی را یکی از قطعات مهم تضمین کننده سلامت جامعه دانست. خودمراقبتی شامل اقداماتی است که هر فرد، از دانش و مهارت خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به صورت مستقل، از سلامت خود مراقبت کند و در همه سطوح پیشگیری، درمان و بازتوانی قابل تعریف است، به این معنا که تصمیم‌گیری درباره خود و با اتکا به خود و بر اساس آموزش های مدون و همگانی اتفاق می‌افتد. البته این تصمیم‌گیری می‌تواند شامل مشورت و کسب کمک تخصصی یا غیرتخصصی از دیگران نیز اتفاق بیفتد.
هر ساله ۲۴ جولای مصادف با دوم مردادماه، روز خودمراقبتی نام گذاری شده تا به مردم اهمیت خود مراقبتی را در ارتقای کیفیت زندگی، پیشگیری از بیماریها و مدیریت بیماریهای مزمن یادآوری کند. اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی خودمراقبتی(دوم مردادماه) از تلاش تمام دست اندرکاران عرصه سلامت به ویژه کارشناسان واحد آموزش و ارتقای سلامت و حوزه اطلاع رسانی در فرهنگ سازی خودمراقبتی ،جلب مشارکت های مردمی و نیز جلب حمایت مدیران دستگاه ها، سازمان ها و… تشکر و قدردانی نموده و سلامتی و توفیق ایشان را از ایزد منان خواستارم.

 


 مهندس مسعود مظلومی
مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات
 

کلید واژه ها: خود مراقبتی خود مراقبتی و امید شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات مسعود مظلومی مدیر شبکه بهداشت و درمان روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان