نواخته شدن زنگ سلامت در شهرستان محلات

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۲ کد : ۳۸۱۸ اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۳۹۱
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات: تک‌تک دانش‌آموزان کارمندان وزارت بهداشت و درمان هستند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات حجت‌اله محمدی مدیر آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت هفته سلامت که در دبیرستان شهید حسن انصاری برگزار شد ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته سلامت بویژه به سفیران سلامت، با اشاره به احادیث و روایات گفت: خداوند متعال نعمت‌های بی‌شماری به انسان عطا کرده و مهمترین آن سلامتی و امنیت است، اگر سلامتی نباشد نمی‌توانیم از سایر نعمت‌ها استفاده نماییم و ما بعضی از اوقات از این دو غافل هستیم. محمدی تصریح کرد همکاری خوبی بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در حوزه‌های مختلف بهداشت و سلامت وجود دارد و در شهرستان محلات 21 مدرسه مروج سلامت و 1800 دانش‌آموز سفیر سلامت داریم. 
 وی افزود لازمه پیشرفت در جامعه سلامتی است، آموزش حفظ سلامت یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش است. محمدی تصریح کرد فعالیت‌های بهداشتی بعد از انقلاب بسیار چشمگیر بوده به گونه‌ای که امید به زندگی 25 سال افزایش یافته است.
دکتر بابک نامغ مدیر شبکه بهداشت و درمان در این آیین گفت: تجربه کشورهای موفق نشان داده که سلامت یک فعالیت برون‌بخشی و اجتماعی است و به همین منظور شاهد طرح‌هایی مانند سفیران سلامت هستیم و مهمترین دسته سفیران، دانش‌آموزان هستند که در سنین خاصی هستند.
دکتر نامغ افزود بشر درگیر بیماری‌های غیرواگیر و غیرعفونی است که طول عمر انسان را تحت شعاع قرار می‌دهد که بار مالی بر سیستم بهداشت دارد و علم پزشکی ثابت کرده است که تحرک عامل بسیاری از این بیماری هاست، بشر با انواع بی‌شماری از استرس‌های جسمی و روانی درگیر است و می‌بایست با تغییر شیوه تغذیه و تغییر رفتار سلامت و تندرستی را شاهد باشیم. چاقی از معضلات امروز است که مشکلات زیادی برای احشام داخلی ایجاد می‌کند و یکی از چیزهایی که مروجین سلامت باید گسترش دهند تغییر تغذیه است. بسته‌بندی پلاستیکی بیماری شایع ایجاد می‌کند، عامل ایجاد سرطان رادیکال‌های آزاد در بدن است سلول‌های که در معرض این سموم هستند سلول سرطانی را تشکیل می‌دهند. درمان سرطان، فرد را از گردونه فعالیت اجتماعی خارج می‌کند و فشار اقتصادی بر سیستم بهداشت و خانواده دارد و بهترین راه اهمیت به بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان افزود 75 درصد سلامتی خود مراقبتی که باید از شخص آغاز شود، تک‌تک دانش‌آموزان کارمندان وزارت بهداشت و درمان هستند که به عنوان سفیران سلامت دانش‌آموزی باید اطلاعات خود را افزایش دهند و سپس به خانواده‌های خود انتقال دهند و به ارتقای سطح بهداشت جامعه کمک کنند.
 

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات