کشف و ضبط داروی غیرمجاز در محلات

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۴۰۶۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۷۸
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات شب گذشته بازرسی از کلیه داروخانه های بخش خصوصی در سطح شهر انجام و طی آن مقداری داروی غیر مجاز کشف و ضبط شد.
کشف و ضبط داروی غیرمجاز در محلات

این بازرسی متشکل از رئیس و کارشناسان امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، کارشناس امور دارویی شبکه بهداشت،  مدیر و حراست شبکه بهداشت و درمان، مسئول نظارت بر درمان شبکه و مترون بیمارستان انجام شد.

این بازرسی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به صورت همزمان از کلیه داروخانه ها با 4تیم کارشناسی و محوریت سربازان گمنام امام زمان آغاز و مسائل فنی به داروخانه ها تذکر داده شد.
در جریان این بازرسی ها، مقادیر داروی تاریخ گذشته و داروهای قاچاق خارج از داروخانه ها کشف، ضبط و صورتجلسه و دو نفر به علت تبادل داروی قاچاق و تاریخ گذشته دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
شهروندان جهت تهیه دارو فقط به داروخانه ها مراجعه و به  وجود برچسب سلامت دارو، دارا بودن تاریخ تولید و انقضا توجه داشته و تنها در حضور مسئول فنی داروخانه اقدام به خریداری دارو کنند.
شهروندان جهت تهیه داروهای لاغری و کالاهای بهداشتی فقط به داروخانه ها مراجعه و در هنگام خرید دارو توجه به تاریخ انقضای آن داشته باشند و از تاریخ گذشته نبودن آن اطمینان حاصل کنند و در صورتی که محصول تاریخ مصرف گذشته و یا مشکوک و غیرقابل استفاده بود با شماره ۱۹۰ و یا 43222311 داخلی 121(کارشناس امور دارویی شبکه بهداشت و درمان) تماس حاصل نمایند.
بازدید‌ها و سرکشی از داروخانه ها تا اواخر سال با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و مراکز آرایشی و بهداشتی هم شامل این بازدید‌ها می شوند.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات