شایعات نادرست افراد فاقد صلاحیت در عدم مصرف فلوراید

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۴ کد : ۴۲۸۷۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۳
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان محلات، دکتر مهسا اسکندری دندانپزشک مرکز بهداشت محلات با اشاره به اینکه فلوراید یکی از روش‌های جلوگیری از پوسیدگی دندان است گفت: فلوراید یکی از عناصر معدنی است که به صورت طبیعی در ماهی، انواع سبزیجات و حتی به آشامیدنی یافت می‌شود.
شایعات نادرست افراد فاقد صلاحیت در عدم مصرف فلوراید

 وی اظهار کرد:مکانیزم عمل فلوراید به این صورت است که در سنین جوانی دندان‌ها با برنامه‌گی در ساختار دندان‌ها باعث افزایش مقاومت دندان در برابر پوسیدگی می‌شود و در بقیه سنین از افزایش پوسیدگی جلوگیری می‌شود.

دکتر مهسا اسکندری با بیان اینکه آب آشامیدنی شش دهم تا یک و یک دهم  میلی‌گرم در هر لیتر فلوراید دارد که در آخرین بررسی‌ها منابع آب آبی استان دارای سه دهم میلی‌گرم فلوراید  در هر لیتر آب است تاکید کرد: با توجه به اینکه فلوراید از حد معمول کمتر است بنابراین از روش‌های دیگری برای دریافت فلوراید استفاده می‌شود از جمله استفاده از خمیر دندان و دهان شویه دارای فلوراید است.

دندانپزشک مرکز بهداشت محلات اضافه کرد: یکی از روش های تخصصی تر استفاده از وارنیش فلوراید و فلورایدتراپی است که خدمت وارنیش فلوراید به صورت رایگان در کلیه مراکز بهداشتی و مدارس توسط مراقبین سلامت انجام می شود.

وی در پایان توصیخ کرد: روزانه به صورت دو مرتبه از خمیر دندان‌های دارای فلوراید باید استفاده شود.
 

کلید واژه ها: دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان پوسیدگی دندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات شهرستان محلات


( ۱ )