پلمپ مرکز لیزر درمانی غیر مجاز در شهر محلات

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۵ کد : ۵۵۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۴۲
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، یک مرکز لیزر درمانی غیر مجاز در شهر محلات توسط شبکه بهداشت و درمان و همکاری نیروی انتظامی پلمپ شد.
پلمپ مرکز لیزر درمانی غیر مجاز در شهر محلات

مرکزلیزر درمانی فاقد مجوز که توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه ایی در شهر محلات فعالیت داشت توسط کارشناس نظارت بر درمان شبکه  بهداشت و درمان محلات تعطیل و پلمپ گردید.

محل مذکور اولین مرکز غیرمجاز در زمینه پوست و زیبایی می باشد که توسط کارشناس این شبکه پیگیری و تا تعیین تکلیف نهایی تعطیل گردید

اخطار های مکرر شفایی و کتبی متعدد به این مرکز و همچنین نظر به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت استفاده از دستگاه لیزر پوست و مو توسط پزشکان عمومی و عدم رعایت این اصول توسط مسئول مرکز منجر به پلمپ شد.

انجام لیزر فقط یک تکنیک نیست و نیاز به اطلاعات وسیعی در زمینه بیماری های پوست دارد. طبق قوانین وزارت متبوع فقط متخصصین پوست و جراحی پلاستیک که اطلاعات کافی در مورد پوست و مو دارند می‌توانند در این حوزه‌ مداخله درمانی داشته و از دستگاه های لیزر پرتوان استفاده نمایند اما متأسفانه شاهد هستیم افرادی با کمترین سطح دانش و حتی در آرایشگاه ها، در این حوزه‌ ورود کرده و گاهی آسیب‌های جبران‌ ناپذیری به سلامت مردم وارد میکنند.

واحد  نظارت بر درمان این شبکه  با جدیت بر ارائه خدمات درمانی در محدوده تحت پوشش نظارت خواهد داشت و هیچگونه تعارفی در برخورد با کسانی که منافع اقتصادی خود را بر سلامت مردم ترجیح میدهند نخواهد داشت.

تاکید می شود شهروندان تنها از طریق مراکز دارای مجوز اقدام به دریافت خدمات مورد نیاز خود نمایند و از مراجعه به این افراد جداً خودداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق مراجعه حضوری به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات یا در سامانه 190 ثبت و یا (43222311 داخلی 128) تماس حاصل، تا در کمترین زمان ممکن با آن افراد بر اساس قانون برخورد قاطعانه شود.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات


( ۹ )