دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ در مدارس

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۴ کد : ۱۱۵۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۰۶
دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ در مدارس

کودکان وقتی از مدرسه و فرصت¬های اساسی آموزشی مندرج در آن باز می مانند رفته رفته عواطف خود را نسبت به آموزش، ارتباط با همسالان، فرصت¬های بازی کردن و سایر فرصت¬هایی که برای رشد و تکامل آن¬ها لازم است را از دست خواهند داد. کودکانی که در مناطق فقیرنشین زندگی می‌کنند، کودکان معلول و سایر کودکانی که در شرایط نامناسب زندگی به سر می‌برند، بسیار بیشتر در معرض خطر قرار داشته و بیش از سایرین، این فرصت‌های رشد و تکامل را از دست خواهند داد. در خانواده¬های بی¬ثبات، عمدتاً تنها پناه کودک مدرسه است در حقیقت مدرسه فرصتی استثنایی برای رشد و ارتقای سلامت جسمی و روانی کودکان است و آن¬ها با ماندن در خانه، همه این فرصت¬ها را از دست خواهند داد.
کووید ۱۹ و پاسخ به آن، آموزش دانش‌آموزان را به خطر انداخته است. هرگونه اشتباهی در رابطه با مراقبت از دانش‌آموزان در مدرسه، تصمیم‌گیری در مورد بستن و بازگشایی مدارس ممکن است سلامت جسمی روانی و اجتماعی ایشان، والدین و مربیان را در معرض تهدید قرار دهد. 
آموزش دانش¬آموزان موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت به خصوص که حاشیه نشین¬ترین دانش آموزان برای آموزش خود در دوران کرونا و پسا کرونا باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.
شواهد کافی برای آن¬که نشان دهد که بسته¬شدن و یا بسته¬ماندن مدارس توانسته باشد خطر انتقال عفونت به دانش¬آموزان را کاهش دهد در دست نیست ولی از سوی دیگر آثار سوء بسته¬شدن مدارس بر روی سلامت، رفاه و آموزش دانش‌آموزان اثبات شده است. از هم گسیخته شدن آموزش دانش‌آموزان عواقب بسیار جدی و دراز مدتی بر روی اقتصاد و عوامل اجتماعی دارد، نابرابری را گسترش می‌دهد و حتی پیامدهای ناگواری بر روی عرصه‌های دیگر سلامت بر جای می‌گذارد و همبستگی عمومی و ملی را نیز کاهش خواهد داد.
 موضوع بازگشایی مدارس در چنین شرایطی یکی از دشوارترین تصمیماتی است که باید گرفته شود به این منظور چهار چوبی تحت عنوان" دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کورونا ویروس جدید 2019 در مدارس" آماده شده¬است که برای آگاهی، تصمیم¬گیری و اقدام تصمیم¬گیرندگان جهت بازگشایی مدارس و حمایت از آمادگی¬های لازم برای این امر در سطح ملی، استانی، شهرستانی، منطقه‌ای و نهایتاً در سطح مدارس می¬باشد.
به عنوان یک اصل کلی مدرسه باید باز باشد ولی اصل مهمتر این است که باید ایمن باشد و سلامتی دانش¬آموزان، معلمان و کارکنان در حد اعلا در هنگام بازگشایی مدارس مورد حراست قرار گیرد.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: کرونا ویروس دستوالعمل کرونایی بازگشایی مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات


( ۷ )