نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مجامع سلامت قابل تقدیر است

۱۲ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۶ کد : ۴۰۷۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸
نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مجامع سلامت قابل تقدیر است

 مشاور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت وزارت بهداشت:
نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مجامع سلامت قابل تقدیر است

 مشاور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش گفت: استان مرکزی از سال ۱۳۹۶ تا به امروز در برگزاری مجامع سلامت پیشرو و پیشگام بوده و با توجه به نگاه مثبت رئیس دانشگاه؛ سالیان متوالی، پیشرو خواهید بود.
 دکتر حمید اخوان در این مراسم افزود: با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، مجامع سلامت احیا شده و فعالیت خود را در سطح کشور، استان ها و شهرستان ها مجددا شروع کردند.
وی ادامه داد: در مجامع سلامت، هر موضوعی که سلامت مردم منطقه را تهدید کند مطرح می شود و موضوعات پس از جمع بندی به وزیر بهداشت ارائه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دکتر اخوان با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و سازمان ها عهده دار سلامت مردم هستند، خاطرنشان ساخت: ۲۰ الی ۲۵  درصد سلامت مردم کشور بر عهده وزارت بهداشت است و مابقی در دست سایر سازمان ها و ارگان ها و نهادها است و باید همه در این زمینه گام بردارند.
وی در پایان به بحث جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در برهه بسیار خطرناکی قرار داریم و باید همه سازمان ها و نهادها از این بحث حمایت کنند تا در آینده درگیر چالش بزرگتری در این خصوص نباشیم.
مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: استان مرکزی در تعداد موالید رکورد منفی دارد و در شش ماه اخیر برخلاف ۶ ماهه اول سال رو به افول رفته است.
وی با تاکید بر اینکه نیاز به چاره اندیشی در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: باید تدبیری جدی برای بحث از جوانی جمعیت داشته باشیم که در این میان؛ وزارت بهداشت و درمان در خط مقدم این حوزه قرار دارد و انتظار داریم این خط مقدم تاثیر مثبت و اول را داشته باش

کلید واژه ها: مجمع سلامت استان مرکزی جوانی جمعیت بحران جمعیت دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی


نظر شما :