لیست رسمی پردازنده های سازگار با ویندوز ۱۱

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۴ کد : ۱۹۸۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۵۷۱
تهیه کننده خبر: محمدرضا جودکی
ویندوز ۱۱ مایکروسافت برخلاف نسخه‌های قبلی، با بسیاری از کامپیوترهای قدیمی سازگار نیست. در این مطلب لیست پردازنده‌هایی که سازگاری آن‌ها با ویندوز ۱۱ به‌صورت رسمی تأیید شده است، مشاهده می‌کنید.
لیست رسمی پردازنده های سازگار با ویندوز ۱۱

پس از معرفی ویندوز ۱۱ مایکروسافت ابزار جدیدی با نام PC Health Check معرفی کرد که با استفاده از آن می‌توان فهمید سخت افزار شما برای اجرای نسخه‌ی بعدی ویندوز آماده است یا خیر. پس از بازخورد کاربران، مایکروسافت به‌تازگی نسخه‌ی جدیدی از این ابزار منتشر کرده است که علاوه‌ بر بررسی کردن سازگاری کامپیوتر، دلیل ناسازگار بودن سخت افزار با ویندوز ۱۱ را نیز به کاربر اعلام می‌کند.

می‌توانید ابزار PC Health Check را از انتهای صفحه‌ی مخصوص ویندوز ۱۱ در سایت مایکروسافت دانلود کنید.

اگر به هر دلیلی امکان اجرای این نرم‌افزار را ندارید، می‌توانید در ادامه فهرستی از CPU-ها که ویندوز ۱۱ به‌صورت رسمی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند مشاهده کنید. توجه داشته باشید:

پردازنده‌ها برای اجرای رسمی ویندوز ۱۱ به TPM 2.0 نیاز دارند؛ اما نبود این تراشه لزوما به‌ معنی اجرا نشدن ویندوز ۱۱ روی سخت افزار شما نیست. سخن‌گوی مایکروسافت تأیید کرد کاربران پردازنده‌‌های قدیمی از طریق فایل ISO یا Media Creation Tool بدون اینکه پردازنده‌شان بررسی شود، می‌توانند ویندوز ۱۱ را نصب کنند؛ اما این تمام ماجرا نیست و مایکروسافت در این بخش محدودیت‌هایی ایجاد کرده است. مایکروسافت می‌گوید با این روش ویندوز ۱۱ در زمان نصب فقط مدل پردازنده را بررسی نمی‌‎کند؛ ولی کامپیوتر باید از  TPM 1.2 پشتیبانی کند و حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم داشته و پردازنده‌اش ۶۴ بیتی دوهسته‌ای باشد. اما این تمام ماجرا نیست؛ زیرا طبق اعلام مایکروسافت، کامپیوترهایی که به این روش به ویندوز ۱۱ ارتقا پیدا می‌کنند، نمی‌توانند به‌روزرسانی‌ها را از‌ طریق بخش آپدیت ویندوز ۱۱ دریافت کنند و در‌ صورت نیاز، به‌روزرسانی‌ها را باید به‌صورت دستی از سایت مایکروسافت دانلود و نصب کنند. به‌ همین‌ دلیل، مایکروسافت به کاربران توصیه نمی‌کند از این روش برای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی استفاده کنند.
لیست زیر شامل پردازنده‌هایی از اینتل، AMD و کوالکام است که پشتیبانی رسمی ویندوز ۱۱ از آن‌ها تأیید شده.

ویندوز ۱۱ روز سه‌شنبه (۱۳ مهر) بدون پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید رسما منتشر خواهد شد.

آیا پردازنده کامپیوتر شما کاربران زومیت در فهرست پردازنده‌های سازگار با ویندوز ۱۱ قرار دارد؟

منبع: zoomit.ir

محمدرضا جودکی

تهیه کننده خبر


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: ویندوز 11 پردازنده


نظر شما :