ارتباط پکس با سامانه های  HIS , RIS

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۴۳۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۶۱۹
تهیه کننده خبر: محمدرضا عرب
ارتباط پکس با سامانه های  HIS , RIS

چگونه از عملکرد زیرساخت فناوری اطلاعات و پشتیبانی آن از اپلیکیشن‌های جدید برای یکپارچگی سیستم‌های اطلاعاتی بیمارستانی با پکس اطمینان حاصل کنیم؟ گسترش IT و تکنولوژی‌های جدید در صنعت تصویربرداری پزشکی، در طول سالیان اخیر امکان ساخت دستگاه‌های جدید و قدرتمند با هدف تشخیص بیماری‌های مختلف و تصویربرداری رادیولوژی را فراهم کرده است.
اطلاعات تولید شده حاصل از این ابزارها، به تشخیص اولیه و درمان بسیاری از بیماری‌ها، مانند مشکلات اعصاب، قلب و شرایط حاد ارتوپدی دیگر، مانند سرطان، کمک زیادی کرده است. در نهایت، حضور این محصولات توانسته است پیشرفت چشمگیری را در زمینه مراقبت از بیمار فراهم آورد.
تکنولوژی‌های موجود علاوه بر قابلیت سازگاری با شرایط مراقبت از بیمار از راه دور، بسترساز نیاز اساسی‌تری برای داشتن یک ساختار یکپارچه و سازگار با سیستم‌های تصویربرداری، شیوه‌های تصویربرداری و ارتباط میان دستگاه‌های مختلف با هدف آرشیو کردن تصاویر و سیستم‌های ارتباطی (پکس) هستند.
سیستم پکس می‎تواند به صورت شبکه محلی و یا پلتفرم ابری (Cloud) اقدام به ذخیره سازی اطلاعات کند تا پزشکان، در هر زمان و هر مکان، بتوانند مشکل بیمار را تشخیص داده و درمان را آغاز کنند. امروزه سازمان‌های درمانی ایده آل، شبکه‌های منعطفی هستند به گونه‌ای که طراحی آن‌ها بتواند تمامی سیستم‌های مرتبط و متصل را قبول کند و در واقع یک “بیمارستان دیجیتال” را بسازد، که شامل:
•    آرشیو کردن تصاویر و سیستم‌های ارتباطی (پکس): این سیستم، تصاویر تولید شده را ذخیره کرده و برای تشخیص و درمان بیماری، در دسترس پزشکان قرار می دهد.
•    سیستم های اطلاعات رادیولوژی (RIS) سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS): این سیستم نه تنها نتایج بخش رادیولوژی را بررسی و مدیریت می‌کند، بلکه اطلاعات موجود در تمام بخش‌های بیمارستان‌، از جمله تاریخ پذیرش بیمار، صورتحساب‌ها، تصاویر پزشکی الکترونیکی ثبت شده، تاریخچه و اطلاعات بیمار را مدیریت می‌کند.
•    رادیوگرافی کامپیوتری: که فیلم‌ها را به تصاویر دیجیتال تبدیل می‌نماید.
•    رادیوگرافی دیجیتال: که امکان دسترسی به تصاویر دیجیتال را فراهم می‌کند.
•    چاپگرهای لیزری و سایر وسایل جانبی: که در صورت لزوم فیلم‌ها را چاپ می‌کند.

منبع: marcopacs.com
 

محمدرضا عرب

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: تصاویر پزشکی پذیرش بیمار سیستم های اطلاعات رادیولوژی ارتوپدی


نظر شما :