نیاز به استفاده از سامانه پکس

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۵ کد : ۲۶۰۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۵۶۳
تهیه کننده خبر: محمدرضا عرب
نیاز به استفاده از سامانه پکس

امروزه رشد روزافزون دانش IT (فناوری اطلاعات) در حوزه تجهیزات پزشکی، بستر ارائه سامانه‌های اطلاعاتی پزشکی با کیفیت و سرعت بالا را فراهم آورده است. سامانه پَکس (Picture Archiving and Communicating System) در واقع دانش و فناوری ذخیره‌سازی و انتقال تصاویر پزشکی است که به ‌عنوان یکی از بارزترین مصادیق تلفیق دانش IT و علم پزشکی، نه تنها به ‌عنوان یک سیستم اطلاعاتی تصاویر پزشکی، بلکه به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای زیرساخت بیمارستان‌ها شناخته می‌شود.
متاسفانه تاکنون گزارشی کامل در رابطه با چرایی عدم توسعه سیستم رادیولوژی دیجیتال تهیه نشده است؛ بنابراین در گزارش ویژه این شماره کوشیده‌ایم تا ضمن بررسی این مشکلات و موانع، گامی در جهت ارتقاء برنامه‌های سلامت کشور در حوزه فناوری اطلاعات برداریم.
علاوه بر آن در این گزارش با مفاهیم دقیق سامانه پکس و میزان استفاده از آن در ایران، کاربرد و نکات ضروری نصب پکس، عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی آن، روند فناوری و راه توسعه‌ آن در آینده، مشکلات حوزه انفورماتیک پزشکی، سامانه‌های جامع اطلاعات پزشکی و راهکارهایی برای جاری‌سازی فرهنگ استفاده از آن و … مطلع خواهید شد.

iranbmemag.com
 

محمدرضا عرب

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: سامانه پکس تجهیزات پزشکی


نظر شما :