مادربردهای جدید MSI با پشتیبانی از سوکت AM۵ و پردازنده‌های Ryzen ۷۰۰۰ رونمایی شدند

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۹ کد : ۲۶۹۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۷
تهیه کننده خبر: محمدرضا جودکی
مادربردهای جدید MSI با پشتیبانی از سوکت AM۵ و پردازنده‌های Ryzen ۷۰۰۰ رونمایی شدند

مادربردهای جدید در دو دسته X670 Extreme و X670 و با پشتیبانی از پردازنده‌های سری Ryzen 7000 عرضه خواهند شد.
کمپانی MSI در خلال رویداد کامپیوتکس از مادربردهای جدید سری X670 خود رونمایی کرد. این مادربردها با پشتیبانی از پردازنده‌های سری Ryzen 7000 شرکت AMD روانه بازار خواهند شد. پردازنده‌های Ryzen 7000 شرکت AMD از اولین تراشه‌هایی هستند که با فناوری ۵ نانومتری FinFET شرکت TSMC تولید می‌شوند. همچنین این پردازنده‌ها از جدیدترین پلتفرم و سوکت AMD نیز بهره می‌برند. با معرفی پردازنده‌های Ryzen 7000 فناوری‌های جدیدی چون PCIe 5.0 و بسیاری دیگر پای به دنیای کامپیوترهای دسکتاپ خواهد گذاشت. علاوه‌ بر این پشتیبانی از رم DDR5 نیز با استفاده از پلتفرم جدید میسر خواهد شد.
چیپست‌های X670 به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند: X670 Extreme و X670. چیپست X670E توانایی پشتیبانی از PCIe 5.0 در هر دو اسلات PCIe و M.2 را دارد درحالی‌که مادربردهای X670 به‌صورت اختصاصی از PCIe 5.0 تنها در اسلات M.2 پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌ بر این، پورت‌های USB-C پشتی مادربرد‌های X670E و X670 نیز به خروجی Display Port 2.0 مجهز شده‌اند. همچنین مادربردهای سری MEG برای پورت‌های قسمت جلویی دستگاه به USB 3.2 Gen 2×2 از نوع Type-C مجهز شده‌اند که از فناوری 60W Power Delivery نیز پشتیبانی می‌کنند. طراحی VRM نیز بروزرسانی مهمی را دریافت کرده است و Power Phaseها در دو آرایه ۲۴تایی چیده شده‌اند.
با تعریف هویت برند جدید برای دو سری Gaming و Pro مادربردهای MSI، حالا خود محصول به نوعی تعریف‌کننده مفهوم اصلی سری خواهد بود؛ بطوری که سری مادربردهای گیمینگ X670E با طراحی جسورانه‌ای همراه خواهند بود و ویژگی‌های قابل توجهی را نیز با خود به‌همراه خواهند داشت. برای مثال می‌توان به داشبورد MSI M-Vision اشاره کرد که تنها با چند کلیک می‌توان شخصی‌سازی‌های گسترده‌ای را اعمال کرد. یا در سری X670E می‌توان به Shield Frozr مغناطیسی برای اسلات M.2 اشاره کرد که سبب می‌شود نصب یا تغییر حافظه SSD بدون نیاز به پیچ و به‌سادگی هرچه تمام‌تر انجام شود.

شرکت MSI همچنین با تعبیه دکمه‌ای اختصاصی در پشت مادربردهای X670E امکان ورود به بوت امن (Safe Mode)، روشن/خاموش کردن تمامی چراغ‌های LED و حالت Turbo Fan را فراهم می‌کند. درحقیقت با معرفی مادربردهای جدید و پشتیبانی از ARGB نسل دوم، عاشقان نورپردازی RGB می‌توانند سطح جدیدی از شخصی‌سازی و رنگ و لعاب دادن به سیستم گیمینگ خود را تجربه کنند.
منبع: zoomit.ir

محمدرضا جودکی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: چیپست مادربرد


نظر شما :