کدام دستگاههای تصویربرداری، توسط PACSمدیریت می شوند؟

۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۵ کد : ۲۸۰۰۵ اخبار
تعداد بازدید:۴۸۴
تهیه کننده خبر: محمدرضا عرب
اکثر سیستم های پکس تصاویر مربوط به ابزارهای مختلف تصویربرداری پزشکی، از جمله سونوگرافی، تشدید مغناطیسی (MR) ، تصویربرداری پزشکی هسته ای، توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) ، توموگرافی کامپیوتری (CT) ، آندوسکوپی (ES) ، ماموگرافی (MG) ، رادیوگرافی (DR) ، رادیوگرافی کامپیوتری (CR) ، هیستوپاتولوژی و … را ذخیره و مدیریت می کنند. علاوه بر بخش رادیولوژی، بخش های دیگر بیمارستان ها مانند: قلب، انکولوژی، ارتوپدی و حتی آزمایشگاه که در حال ایجاد تصاویر پزشکی هستند، می توانند توسط سیستم پکس کنترل شوند.
کدام دستگاههای تصویربرداری، توسط PACSمدیریت می شوند؟

ترکیب نرم افزار پکس PACS با نرم افزار RIS
نرم افزار رادیولوژی RIS، وابستگی زیادی به نرم افزار پکس دارد. PACS اغلب در کنار RIS (radiology information system) مستقر می شود. RIS برای تعیین وقت مراجعات بیمار و ثبت سابقه رادیولوژی بیمار استفاده می شود، اما PACS بیشتر بر روی ذخیره و بازیابی تصویر تمرکز دارد.
امروزه به معنای واقعی کلمه، سیستم پکس، بازی را برای سازمان های ارائه دهنده خدمات سلامت تغییر داده است. این ابزار بسیار ارزشمند به پزشکان این امکان را می دهد که گزارشات تصویربرداری پزشکی را به راحتی و به صورت الکترونیکی به اشتراک بگذارند و به یک سیستم استاندارد در بیمارستان ها و مراکز درمانی تبدیل شوند.
همان طور که در مقاله اشاره کردیم سیستم پکس دارای مزایای بسیاری است و به همین دلیل افزایش تعداد تقاضا برای نصب نرم افزار پکس از سمت بیمارستان ها، کلینیک ها و… تعجب آور نیست.
با پیشرفت فناوری تمام نرم افزارها بروز شده و امکانات زیادی برای افزایش کارایی، به آن ها اضافه می شود. در صورت داشتن هرگونه سؤال می توانید با ما در کوشان تک تماس بگیرید تا شما را درباره ی انتخاب یک نرم افزار کارآمد و مناسب راهنمایی کنیم.

منبع: kooshantech.ir

محمدرضا عرب

تهیه کننده خبر

کلیدواژه‌ها: نرم افزار نرم افزار پکس پکس Pacs رادیولوژی


نظر شما :