در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

پنجمین همایش مدیران و کارشناسان حقوقی برگزار شد

۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۹ کد : ۱۲۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۶۰
در تاریخ چهاردهم مهر ماه ماه جاری ، همایش مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری ، معاونت محترم حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت ، ریاست محترم دیوان عدالت اداری برگزار شد . وزیر بهداشت در پنجمین همایش علمی کاربردی حقوقی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی که با حضور رئیس و کارشناسان حقوقی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز همراه بود، با تاکید بر این که احترام به قانون نشانه تمدن، مدنیت و عمل به دستورات دینی بوده که برای اصلاح و صلاح کشور ضروری است، گفت: به قانون احترام بگذارید چون مردم از تبعیض و عدم وحدت رویه قانون تحت عناوینی مانند پارتی بازی ناراحت هستند .
پنجمین همایش مدیران و کارشناسان حقوقی برگزار شد

ه گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس به نقل وبدا، دکتر ابراهیم گلمکانی در پنجمین همایش علمی کاربردی حقوقی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گفت: حق سلامت از حقوق اساسی شهروندی است و اصل ۲۹ قانون اساسی این حق را همگانی می داند. 
 
وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق، اعاده و برقراری این حق، جوش و خروشی شکل گرفت که منجر شده در دانشگاه ها نیز اقدامات بزرگی آغاز و به انجام برسد.
 
دکتر گلمکانی با بیان اینکه برای تحقق حق سلامت، بستری لازم است و تمام افرادی که در حوزه پشتیبانی گام برمی دارند، در اثرات آن دخیل هستند، تاکید کرد: بخش مهمی از این پشتیبانی را حوزه حقوقی ایجاد می کند و خط مقدم دفاع از حوزه حقوقی در حیطه سلامت از طریق دفاتر حقوقی و کارشناسان حقوقی محقق می شود.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با بیان اینکه برگزاری چنین همایش هایی فرصت خوبی برای همفکری، تبادل نظر و به روز کردن اطلاعات است، افزود: این حوزه، حوزه آزمون و خطا نیست، بلکه حوزه حقوق عمومی بوده و کارشناسان حقوقی باید از آن دفاع کنند، بنابراین ضرورت دارد این همایش ها به صورت فصلی با محوریت موضوعاتی از این دست نیز برگزار شوند. 
 
دکتر گلمکانی گفت:  ما با مسایل مختلف و موضوعات شبهه ناک  روبرو هستیم و قاعدتا در مورد آنها نقطه نظرات مختلفی نیز وجود دارد، لذا از تداوم برگزاری این همایش ها در قالب قطب ها استقبال می کنیم.
 
وی تصریح کرد: آنچه در دانشگاه ها در حوزه حقوقی انجام می شود در وزارت بهداشت نیز با همگرایی خوبی در حال انجام است و در این راستا کارگروه تنظیم مقررات با دستور دکتر هاشمی تشکیل شده و کار خود را به نحوی انجام می دهد که حوزه بازرسی و نظارت عالی را کمتر درگیر کند و آیین نامه ها و بخشنامه هایی نیز با دقت نظر حقوقی بیشتری صادر شود، آثار خوبی هم داشته است و آیین نامه های برنامه ششم و احکام دائمی نیز با دقت بیشتری تهیه شده و بعضی از آنها تصویب شده و مابقی درحال تصویب است.
 
 
دکتر گلمکانی در پایان از راه اندازی سامانه جامع حقوقی خبر داد و گفت:  سامانه جامع حقوقی به بهره برداری خواهد رسید و این سامانه گام موثری در راستای تمرکز بر اقدامات مختلف در حوزه حقوقی خواهد بود.

کلید واژه ها: همایش


نظر شما :

دکتر ۰۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۲
با سلام و احترام خدمت پرسنل خدوم دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بنده به عنوان پزشک متخصص هر روز از خیابان خرم به صورت پیاده عبور و شاهد ورود دانش آموزان به مدرسه شکرایی می باشم که متأسفانه به علت هجم و وزن بالای دانش آموزان ؛ درگیر شدن بچه های مهربان تر از جانم به بیماری قلبی و عروقی و فشار خون و... در آینده قطعی است. پیشنهاد می گردد. موضوع به اداره کل آموزش و پرورش انعکاس تا دانش آموزان با توده بدنی بالا جدا سازی و اهمیت حفظ رژیم غذایی و ورزش گوشزد گردد. منتظر اقدام جدی هستم.