نصب و راه اندازی سیستم ذخیره سازی اطلاعات (SAN) در دانشگاه

۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۲۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۵۲۵۵
نصب و راه اندازی سیستم ذخیره سازی اطلاعات (SAN) در دانشگاه

به همت کارشناسان فناوری اطلاعات در دانشگاه علوم پزشکی اراک سیستم ذخیره ساز اطلاعات (SAN) و مدیریت پشتیبانی اطلاعات در سطح ستاد دانشگاه،معاونت های آموزشی ، درمان ، بهداشت و مراکز آموزشی و درمانی ولیعصر (عج) ، آیت اله طالقانی ، امیرکبیر، امیرالمومنین (ع) راه اندازی گردید.
مدیریت آماروفناوری اطلاعات دانشگاه از مدت ها پیش پیگیر اجرای این پروژه مهم بود که سرانجام با مساعدت مسوولین مربوطه و با صرف هزینه ای بالغ بر پانزده میلیارد ریال موفق به نصب و راه اندازی فاز نخست سیستم ذخیره سازی اطلاعات (SAN) در استان شد. 
با راه اندازی این پروژه به میزان 60 ترابایت به ظرفیت نگهداری اطلاعات افزوده شد. با مهیا شدن زیرساخت و اتصال سالن اتاق سرور به وسیله فیبر نوری، تجهیزات SAN شامل: (SAN Storage, Enclosure, SAN Switch) در محل رک های موجود نصب گردید. با راه اندازی سیستم فوق فضای ذخیره سازی با ضریب اطمینان بالا جهت سرورهای HIS،PACS درسطح مراکز آموزشی و درمانی ،سرورهای سامانه های آموزشی و سرورهای بسامانه های بهداشتی درسطح معاونتها و کلیه سرورها درسطح ستاد به روی این فضا منتقل شد. 
در همین راستا جهت بک آپ گیری سرور VEEAM راه اندازی گردید که بصورت روزانه و با قابلیت اطمینان بالا در حال دریافت و ذخیره سازی اطلاعات بر روی NAS می باشد. 
 

کلید واژه ها: san storage آمار و فناوری اطلاعات سیستم ذخیره ساز