ابلاغ راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت و الزامات آن

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۲ کد : ۱۷۸۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۷۹۹
نویسنده خبر: حمیده علی اکبر پور
ابلاغ راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت و الزامات آن

با ابلاغ راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت و الزامات آن، حذف یا به حداقل رسانی اسناد کاغذی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان های تابعه و دستگاه های ذی ربط قرار گرفته است. نیز با آغاز برنامه نسخه الکترونیک، الزامات جدیدی برای حفظ اصول امنیت دیجیتال از جمله محرمانگی، جامعیت، انکار پذیری و تصدیق هویت در ایجاد زیر ساخت ارتباطی بسیار پر رنگ شده است. مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این راستا اقدامات قانونی و فنی برای ایجاد مرکز میانی صدور گواهی الکترونیک سلامت ( مهر سازمانی و امضای دیجیتال حوزه سلامت) را انجام داده است. اولین اقدام در این حوزه، اختصاص امضای دیجیتال جهت به کارگیری در سامانه های سطح 1 می باشد که الزامات و شیوه نامه آن در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور قرار گرفته است . امید آن می رود در آینده ای نزدیک این موضوع به مراکز سطح دو و سه ارائه دهندگان خدمات سلامت تسری یابد.

حمیده علی اکبر پور

نویسنده خبر

کلیدواژه‌ها: سامانه سپاس پرونده الکترونیک سلامت


نظر شما :