برگزاری دوره آموزشی آنلاین زبان برنامه نویسی R در مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۰ کد : ۱۸۴۰۲ اخبار
تعداد بازدید:۶۴۳
نویسنده خبر: زینب خزایی
برگزاری دوره آموزشی آنلاین زبان برنامه نویسی R در مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

دوره آموزشی زبان برنامه نویسی R  با تدریس آقای دکتر شریفی زارچی، سرپرست جدید مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت با حضور کارشناسان آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد. برگزاری چنین دوره ای نشان دهنده دیدگاه جدید و تحولاتی در حوزه آمار و فناوری اطلاعات است. دیدگاهی که آمار و فناوری اطلاعات حوزه سلامت را به سمت علم داده هدایت می کند. علمی که در دهه اخیر توسعه های شگرفی داشته و موجب نوآوری و پیشرفت در سازمان ها شده است. علم داده حوزه ای میان رشته ای است که از روش ها ، فرایندها ، الگوریتم ها و سیستم ها برای استخراج دانش و بینش از میان داده های ساخت یافته و غیر ساخت یافته برای کاربردهای مختلف استفاده می کند. به متخصصین در علم داده، دانشمند داده می گویند. در سال های اخیر بسیاری از سازمان ها دپارتمان علم داده را ایجاد کرده و دانشمندان داده را جهت ارتقای عملکرد سازمان استخدام نموده اند. این مساله نشان دهنده اهمیت و ضرورت علم داده است.
موسسه Ponemon تخمین زده  که 30% از داده‌ های جهان در حوزه سلامت ، تولید می شود. بنابراین دانش استخراج شده از این داده ها بسیار حائز اهمیت است. از جمله کاربردهای این دانش در حوزه سلامت می توان پیشگیری، شیوع ، تشخیص و درمان بیماری ها، ساخت داروهای جدید، پردازش تصاویر پزشکی را نام برد.
علم داده روز به روز در حال گسترش است، رویکرد نوین دفتر آمار و فناوری اطلاعات به این علم، می‌تواند تحول بزرگی در عرصه‌ی سلامت و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، در زمینه‌های گوناگون پدید آورد.
 

زینب خزایی

نویسنده خبر

کلید واژه ها: برنامه نویسی دوره آموزشی


نظر شما :