ویندوز ۱۱ ممکن است به روزرسانی‌های امنیتی را در دستگاه‌های پشتیبانی نشده دریافت نکند

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۲ کد : ۲۰۰۶۳ اخبار تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۴۳۱
تهیه کننده خبر: ناصر رضایی
مایکروسافت هشدار می‌دهد که در صورت نصب ویندوز ۱۱ بر روی دستگاه‌های ناسازگار، سیستم دیگر به روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نخواهد کرد.
ویندوز ۱۱ ممکن است به روزرسانی‌های امنیتی را در دستگاه‌های پشتیبانی نشده دریافت نکند

از زمانی که ویندوز 11 رسماً اعلام شد، مایکروسافت الزامات سختگیرانه‌ای را در خصوص سیستم مورد نیاز برای نصب سیستم‌ عامل جدید را ارائه داد.
متأسفانه، بسیاری از کاربران ویندوز 10 بدون خرید سخت‌افزار جدید قادر به ارتقاء به ویندوز 11 نیستند.

 


به نظر می‌رسد یک خلأ در این الزامات وجود داشته باشد، زیرا مایکروسافت به BleepingComputer گفته است که می‌توان با استفاده از  ابزار ایجاد رسانه و یا iso ویندوز 11 را نصب کرد. مایکروسافت نگفته است که چرا  این اجازه را می‌دهند، اما ممکن است این کار برای نصب ویندوز 11 بر روی دستگاه‌های آزمایشی باشد.
این خلاء با خطرات قابل توجهی همراه است. متأسفانه، حتی با وجود این روزنه، گرفتاری وجود داردو این یک مورد مهم است. براساس اظهارات مایکروسافت دستگاه‌های ویندوز 11 که پشتیبانی نمی‌شوند از طریق Windows Update به روز‌رسانی نخواهند شد. بسیاری از کاربران ممکن است از این حفره برای نصب ویندوز 11 استفاده کنند.
اگر مایکروسافت به روزرسانی‌های امنیتی را ارائه ندهد، خطرات بزرگی برای کاربران بوجود خواهد آمد. به ویژه اینکه آسیب پذیری‌های روز صفر که توسط عوامل تهدید مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، رایج شده است. مشخص نیست که آیا کاربران قادر خواهند بود که به روزرسانی‌ها را به صورت دستی از طریق Microsoft Update Catalog نصب کنند یا خیر.
از سوی دیگر، اگر مایکروسافت به روزرسانی‌های دستی را مسدود کند، این می‌تواند برای کاربرانی که قصد نصب نرم‌افزار بر روی سخت‌افزارهای ناسازگار را دارند‌، مشکل ایجاد کند.
منبع : cyberpolice.ir
 

ناصر رضایی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: ویندوز 11 سخت افزار سیستم عامل


نظر شما :