چگونه وارد بخش اخبار گوگل شویم؟

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۰۲۲۷ آموزش فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۶۰۱
تهیه کننده خبر: منیره عبدی
با توجه به این امر که سرویس اخبار گوگل، یکی از پرطرفدارترین ها محسوب می شود و روزانه میلیون ها نفر از سراسر جهان از آن استفاده می کنند، این امر برای هر سایتی بسیار مهم است که بتواند در این بخش حضور داشته باشد.
چگونه وارد بخش اخبار گوگل شویم؟

با این حال توصیه ها در این رابطه با اشتباهات بسیاری همراه است. همین امر باعث می شود تا افراد کاملا ناامید شوند. در این راستا اخیرا مدیران گوگل، پنج اصل را معرفی کرده اند که باعث می شود تا شانس حضور شما در این بخش به مراتب بیشتر شود. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد. 

1-ارتباط 
نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوگل در تلاش برای حفظ اعتبار خود به عنوان یک پایگاه اخبار قابل اعتماد است. تحت این شرایط دیگر تیترهایی صرفا جذاب که ارتباطی با موضوع ندارند و یا این میزان بسیار کم است، شانس شما را به شدت کاهش خواهد داد. درواقع در متن شما باید کلمات کلیدی وجود داشته باشد که بیانگر ارتباط متن با تیتر است. در این زمینه توصیه می شود که به ارتباط تمامی بخش ها به موضوع خبر خود توجه داشته باشید. برای مثال حتی یک عکس نامرتبط نیز می تواند هوش مصنوعی را نسبت به شما حساس نماید. در این زمینه هیچ اقدامی بهتر از مطالعه مداوم اخبارهای موجود در این سرویس خبری نیست. 
2-هدف قرار دادن موضوعات مهم 
در طول روز ممکن است شما با انواع موضوع ها مواجه شوید، با این حال تمامی آنها ارزشی یکسان برای تهیه گزارش را ندارند. در این راستا طبیعی است خبرگزاری گوگل نیز به دنبال موضوعاتی باشد که احتمال جذب مخاطب بالاتری را به همراه دارد و اهمیت آن فراتر از سایر موضوعات است. در این رابطه شما باید همواره جدولی جهت اولویت بندی موضوعات داشته باشید. در این راستا با یادگیری اصول تیترنویسی، می توانید توجهات را به سمت خود جلب نمایید. 
3-وضعیت مناسب سایت 
درواقع شما نباید تنها به کیفیت محتوای خود توجه داشته باشید. این امر که اخبار در چه فضایی منتشر می شوند هم مهم است. درواقع بسیار بعید است که یک سایت ضعیف، در خبرنامه ای با کاربران میلیونی قرار گیرد. در این راستا طبیعی است که اولویت با سایت های معتبر و حرفه ای باشد. با این حال این امر نباید باعث ناامیدی شما شود. با یک دوره حداقل سه ماهه، شما می توانید وضعیت سایت خود را بهبود بخشید و در این زمینه به سئو و همگام بودن سایت با تلفن های همراه هم توجه داشته باشید. در این زمینه ذکر منابع و تلاش برای پیدا کردن فضاهای متنوع برای بازنشر خبر هم از دیگر اقدامات سودمند است.


4-جذابیت خبر
در این بخش شما باید به لحن و سبک کار خود توجه داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که ممکن است یک خبر را بیش از هزار سایت، تهیه کنند. با این حال شیوه کار آنها ابدا یکسان نخواهد بود. در این زمینه شما باید با توجه به مخاطبان هدف خود اقدام نمایید. در این زمینه به هر میزان که آگاهی بالاتری از آنها داشته باشید، شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال ممکن است جامعه هدف یک سایت جوانان باشد که طبیعتا شیوه کار با زمانی که جامعه هدف افراد مسن هستند، تفاوت هایی را خواهد داشت. 
5- توجه به محل فعالیت 
توجه به اخبار محلی، شانس موفقیت شما را به شدت افزایش خواهد داد. در این زمینه شما باید در متن خود به خوبی تگ های لازم برای شناسایی تعلق خبر به مکان را قرار دهید. با این اقدام پس از مدتی شما به یکی از منابع خبری قابل اعتماد در منطقه خود تبدیل خواهید شد که این امر بدون شک مورد توجه هوش مصنوعی گوگل است. 
در نهایت به عنوان نکته پایانی فراموش نکنید که این بخش پرطرفدار گوگل از سال 2002 شروع به فعالیت کرده و بیش از 28 زبان زنده جهان را پشتیبانی می کند. این امر کمک خواهد کرد تا شما با تحلیل جریان های گذشته، بتوانید پیش بینی تغییرات مخاطب را داشته باشید. خوشبختانه گوگل در این زمینه نیز ابزارهای لازم را در اختیار افراد قرار داده است. 

منیره عبدی

تهیه کننده خبر

کلیدواژه‌ها: گوگل تیتر نویسی


نظر شما :