سریعترین مرورگر وب Windows ۱۰ در سال ۲۰۲۱ کدام است؟

۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۳ کد : ۲۰۵۷۲ اخبار تازه های فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۱۹۸۹
تهیه کننده خبر: ناصر رضایی
اخیراً، سازندگان مرورگرهای وب سخت تلاش کرده‌اند تا عملکرد خود را بهبود بخشند. شاید برای شما سوال شده باشد که سریع ترین مرورگر در سال ۲۰۲۱ کدام است؟
سریعترین مرورگر وب Windows ۱۰ در سال ۲۰۲۱ کدام است؟

مهمترین برنامه رایانه شما مرورگر وب شما است. شاید پیش خودتان بگویید که من از نرم افزار فتوشاپ و یا نرم افزارهای دیگر بیشتر استفاده می‌کنم و آنها از اهمیت بیشتری برخوردارند، اما اطلاعات را از کجا پیدا می‌کنید یا ایمیل‌ها را چگونه مبادله می‌کنید؟ پاسخ: مرورگر وب شما است، گوگل ثابت کرده است که تنها کاری که واقعاً برای انجام آن لازم دارید مرورگر وب Chrome در Chromebook است. و مایکروسافت از شما می‌خواهد که به رایانه ابری Windows 365 Windows مبتنی بر وب بروید. و به چه امکاناتی نیاز دارید تا بیشتر از مرورگر وب خود استفاده کنید؟ سرعت، سرعت و باز هم سرعت بیشتر.
توسعه دهندگان مرورگر وب این را می‌دانند، بنابراین اخیراً تلاش زیادی برای سریعتر شدن آنها انجام شده است. بنابراین، اکنون سریع ترین مرورگر کدام است؟ ما محبوب ترین مرورگرهای ویندوز 10 را آزمایش کردم.
در اینجا مدعیان به ترتیب محبوبیت هستند. ابتدا Google Chrome 93 می آید. این مرورگر به راحتی محبوب ترین مرورگر وب است. مورد بعدی Microsoft Edge 93 است که اخیراً به مرورگر وب منبع باز Chromium گوگل تغییر کرده است. امروزه به جز Mozilla Firefox، همه مرورگرهای وب مهم مانند Opera ، Vivaldi و Brave بر روی Chromium منبع باز کروم اجرا می‌شوند. در حالی که محبوبیت فایرفاکس کاهش یافته است، سومین مرورگر محبوب ویندوز است.
باور کنید یا نه، اینترنت اکسپلورر (IE) 11 هنوز در آنجا باقی مانده است و بعنوان محبوب ترین مرورگر وب ویندوز 10 معرفی می شود. با این حال، حتی در معیارهای مرورگر 2018 ، فقط وحشتناک بود.  یک نگاه سریع به آن انداخته شده و تصمیم گرفته شد که بین آماده شدن مایکروسافت برای بازنشستگی و عملکرد وحشتناک آن، وقت خود را برای محک زدن آن تلف نکنند. اگر هنوز از IE استفاده می کنید، فقط آن را متوقف کنید. 
پس از Firefox ،Opera 78 محبوترین است. این مرورگر در اصل یک مرورگر نروژی بود، اما در سال 2016 توسط یک شرکت خصوصی چینی خریداری شد. بعد Brave 1.29 است. صاحبان این مرورگر منبع باز ادعا می کنند که بهترین کار را برای حفظ حریم خصوصی شما انجام می دهند. با این وجود، در سال 2020 آنها اعتراف کردند که پاسخهای تکمیل خودکار پیش فرض را با یک صرافی رمزنگاری وابسته به اشتراک می گذارند. در نهایت، Vivaldi 4.1 وجود دارد. این کار توسط مهاجران خارج از اپرا آغاز شد، که از اجتماع و ظاهر اصلی اپرا غافل شده بودند.
اگرچه همه این مرورگرها، به جز Firefox، برادران کلون هستند، اما عملکرد یکسانی ندارند. هر فروشنده کد Chromium را تغییر داده است تا کاملاً متفاوت از یکدیگر باشد.
کارشناسان مرورگرها را در رایانه آزمایشی Beelink GTR7 Mini ویندوز 10 خود محک زدند. این برنامه Windows 10 Pro Update May 2021 ، نسخه 21H1 را اجرا می کند. این پردازنده از پردازنده AMD Ryzen 7 3750H با فرکانس 4 گیگاهرتز استفاده می کند. این پردازنده با 16 گیگابایت رم DDR4 پشتیبانی می شود. برای ذخیره سازی ، مجهز به SSD 512 گیگابایتی NVMe است. این دستگاه از طریق NETGEAR 8-Port Gigabit Ethernet Unmanaged Switch ‪(GS108)‬ و اتصال کابل Spectrum Gigabit به اینترنت متصل است که واقعاً کمی بیش از 900 مگابیت بر ثانیه (مگابیت بر ثانیه) سرعت ارائه می دهد.‬
در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که این روزها Google Chrome بر همه دیگران برتری قابل توجهی دارد. یک استثنا Firefox بود، که معمولاً آخرین گل را می زد، اما موفق شد در معیار WebXPRT یک برد غافلگیرکننده به دست آورد.
منبع: cyberpolice.ir
 

ناصر رضایی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: مرورگر ویندوز


نظر شما :