شش گالری ایرانی در آرت بازل ۲۰۲۱

۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۰۶۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۱۷
تهیه کننده خبر: الهام طالبی
آرت بازل ۲۰۲۱ به طور رسمی کار خود را از جمعه ۲۴ تا یکشنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ در شهر بازل سوئیس آغاز می‌کند.
شش گالری ایرانی در آرت بازل ۲۰۲۱

فهرست غرفه داران این دوره آرت بازل نشان می‌دهد که تعداد ۲۷۳ گالری از ۳۳ کشور جهان در آن شرکت کرده‌اند و این ارقام نشان‌دهنده‌ی آن است که میزان فعالیت این آرت فر بین‌المللی عملا به سطح پیش از همه گیری ویروس کرونا نزدیک شده است و تنها ۱۵ گالری از فهرستی که در آرت فر لغو شده‌ی ۲۰۲۰ درج شده بود کاسته شده است.
جالب است بدانید که از این تعداد، ۲۴ گالری نخستین حضور خود را امسال در آرت بازل تجربه می‌کنند.
آرت بازل یک نمایشگاه جهانی برای خرید و فروش آثار هنری و متعلق به بخش خصوصی است که هر ساله در شهرهای بازل سوئیس، میامی بیچ، فلوریدا؛ و هنگ کنگ برپا می شود.
این رویداد با همکاری نهادهای محلی، به رشد و توسعه برنامه های هنری کمک می کند و بستر بزرگی را برای نمایش و فروش آثار هنری در اختیار گالری ها قرار می‌دهد.
هر سال، آرت بازل از یک هنرمند دعوت می کند تا پروژه ای را برای میدان عمومی بزرگی که دو سالن نمایشگاه را به هم متصل می کند به نام Messeplatz طرحی ارائه دهد. امسال نه یک بلکه دو هنرمند این افتخار را دارند.
سیسیلیا بنگولئا اجرای رقص به سبک کلاسیک را در برنامه خود دارد، در حالی که مانسترچت ویند چیدمانی برپایه مجسمه و با الهام از سالوادور دالی ایجاد می کند که توسط هنرمندانی در توپ های بزرگ شفاف اجرا می شود. در اتین برنامه ها باید انتظار برنامه هایی پرشور و گاهی عجیب و غریب را داشت. جزئیات اجراها را می توان در تقویم رویدادها مشاهده کرد.

امسال علاوه بر تجربه فیزیکی تنوع زیبایی از هنر مدرن و معاصر را در قسمت های مختلف گالری ها، بیانیه ها و برنامه های خاص، بخش Art Basel Live هیجان نمایشگاه را به صورت آنلاین به علاقمندان هدیه می دهد. از طرفی دیگر تمامی پلتفرم های ارتباطی با آرت بازل باز است.

قسمتی به موضوع NFT ها اختصاص داده شده است که به بررسی نحوه استفاده هنرمندان از امکانات فناوری بلاک چین برای توزیع و فروش آثار هنری می پردازد.
گفتنی است که آرت بازل یکی از رویدادهای بزرگ هنری در سطح بین المللی به شمار می‌رود و مخاطبان بسیاری در سراسر جهان دارد و امسال شش گالری ایرانی هم در آن حضور دارند.

منبع: honargardi.com

الهام طالبی

تهیه کننده خبر

کلید واژه ها: هنرگردی هنرمندان مجسمه بلاک چین بازل


نظر شما :